Tuesday, August 18, 2009

RAMADAN TIBA LAGI

Foto : Cover buku RAMADAN TIBA LAGI.

RAMADAN TIBA LAGI adalah sebuah buku yang akan muncul dalam pasaran sempena dengan kedatangan Ramadan al Mubarak. Sajian minda untuk umat Islam sejagat di nusantara iaitu terutamanya untuk pembaca di Malaysia,Singapore, Brunei dan Indonesia . Buku yang memaparkan berbagai isu mengenai puasa.

Didalam situasi bulan keberkatan ini banyak amalan yang di lakukan dan kita tidak dapat mengagaknya apakah fadilat dan manafaatnya. Sesungguhnya bulan ramadan adalah bulan terbaik antara seribu bulan. Maka didalamnya terkandung berbagai keistimewan. Untuk anda mengetahui lebih lanjut kelebihan puasa di bulan ramadan ini maka buku ini telah melengkapkan hasrat anda itu.Buku yang menghidang isi kandungan ramadan ini dengan tip/panduan yang sangat indah dan menarik

Dapatkan buku yang penuh dengan warna warni dan garapan tulisan yang santai dan mudah. Ramadan Tiba Lagi mengandungi 32 tajuk yang panas di bulan yang berkah ini.

Diantara isi yang menarik didalam buku ini ialah tentang kelebihan ramadan, kesihatan di bulan ramadan, asal usul kurma dan adab makan kurma,mendidik anak anak berpuasa, pengiraan zakat yang sistemetik , imarah ramadan dari ke masjid ke masjid di Nusantara, 32 resepi berbuka dan sahur serta panduan khatam quran yang betul.Buku ini boleh di jadikan sebagai panduan untuk sekolah sekolah dan pejabat pejabat serta sebagai bahan bacaan untuk individu. Di rumah harus ada memiliki buku Ramadan Tiba Lagi untuk seisi keluarga.

Buku yang setebal 168 mukasurat ini sarat dengan bahan yang sangat berfaedah dan bergambar.

Dapatkan segera di kedai buku yang berhampiran atau hubungi pihak penerbit.

Hasil dari jualan buku ini sebahagianya akan di infakan kerumah anak yatim darul tahfiz sri al ain Acheh dan bantuan makanan ramadan untuk pelajar di Sekolah al Muhajirin di Kemboja.

Buku ini berharga RM 29.00 sahaja.

Buku ini hasil karya bersama Ustaz Wan Noh Wan Hamat dan di terbitkan oleh Yamani Angel Sdn.
Lawati :http://yamani-angle.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment