Thursday, April 23, 2009

WAJAH BARU PADA KAWAN LAMA

Foto : Di gerai karangkraf

Hari ini hari ke tujuh BOOK FAIR KL, Ramai juga orang, maklumlah hari kerja.Tapi budak budak sekolah pun ramai juga. Baguslah cikgu prihatin tentang ilmu. Bukan senang mahu datang ke PWTC lihat PESTA BUKU. Kalau cikgu datang bawa anak muridnya itu bermakna cikgu tu baguslah kerana ada perasaan mahu jadikan anak muridnya orang sentiasa menambah ilmu.Saya pun dah kali ke dua datang ni, bukan apa... mahu cari novel yg bagus isinya dari penulis ternama tapi murah harganya dan juga mahu borong majjalah. Kadang kadang tu terjumpa harga gila gila tau.

Foto : Di pentas utama persembahan okestra dari German

Taniahlah kepada pihak penganjur BOOK FAIR KL . Mudah mudahan dengan adanya acara yang seperti ini bolehlah menambah orang yang berfikiran terbuka, bijak pandai serta kreatif.

Dalam mundar mandir aku terjumpalah satu gerai buku, saya tengok ramainya anak anak remaja sedang berkerumum, macam semut menghurung gula pula. Maka saya pun tijaulah dalam celahan anak anak remaja, ooo... sedang membelek novel novel remaja tapi ada saya dengar mereka bincang bincang "eh cerita dalam buku ni macam cerita aku pulak" sampok seorang lagi " ah kau tengok ni pandainya penulis ni macam cerita abang aku pulak, aku nak belilah buku ni bestlah" agaknya iyalah trend baru sekarang ni, buku novelet yang ceritanya pendek di tulis didalam bentuk santai dan menarik. Baguslah kalau ramai penulis yg mencurahkan sejarah hidupnya melalui tulisan dan boleh buat pengajaran. Jangan lupa selitkan pengajaran agama. Itu penting.Kau orang mahu tahu di mana terjualnya novelet tu...tu dia di gerai kawan lama saya.

Foto : En Arief An-Nasry dari karnaDya

Dua belas tahun lalu saya jumpa dengan kawan ini, dulu wajahnya handsome dan bertubuh kecil serta kehidupan yg sederhana.

Tapi hari ini saya jumpa dia, masih lagi seperti dulu, tapi urat urat di mukanya lebih matang dan wataknya lebih korporat. Saya rasa kawan lama ini tiada apa yang harus di sembunyi.

hari ini saya nampak dia membawa wajah orang berjaya dalam bidang penerbitan taniah taniah sahabat...perjuangan anda telah berjaya.

No comments:

Post a Comment