Thursday, April 16, 2009

ADAB



Foto : Kalau artis ini tidak apa, sebab dia bukan beragama Islam.Apa apa yg di pakai cantik belaka.Lagi pun dia memang cantik, tapi anda macam cekodok hangus aje.

Tadi pagi nonton TV, ada temuramah bersama dgn artis tempatan. Saya terkedu tengok artis yg di temuramah tu, org Islam, wanita pula dan pakaianya sangatlah mengiurkan pengacara TV tersebut, kalau penonton lagilah terliur nengok pakaianya. Skirt pendek atas pada lutut di pakai pada pagi jumaat. Bagaimana ya sih, kalaulah begini putaran dunia sudah tentu kepanasanya serta penanggunganya dengan hamba allah yang tidak mahu mengikut peraturan yg telah di tetapkan oleh Islam. Mungkinlah agaknya sakit pada mental.

Buat apa pakai gitu, sekurang kurangnya ingatlah hari ini hari yg mulia, penghulu segala hari dan hari orang yang bersedekah jariah untuk dapat pahala lebih. (ini kata org dulu dulu) kalau tidak minat pakai baju kurung, pakai aje seluar panjang. Ni saya nampak keliru dgn penampilan yang luar biasa gitu antara artis yg beragama Islam dgn artis yg bukan Islam.Ingat! bahawa kecantikan itu bukan penonjolan yg luar biasa gitu, ramai org akan kutuk dan benci sebab anda orang Islam, kalau bukan orang Islam org tak kisah. Betapa jeleknya pakaian yg anda pakai, Saya rasa malu lihat tubuhnya yang hitam manis tu,
Foto : Cantik! kalau anda tahu meletakan penampilan anda.Dan tahu apa yang anda mahu pakai. Manis saja semua org terpikat.
kalaulah wajah cantik, kulit putih kuning bolehlah tahan sikit. Ini macam tak kena sahaja pakaian. Sepatut anda telah di label sebagai artis yg berjaya dan sangat matang serta berpenglaman kena memikir sejenak bahawa anda adalah idola masyarakat.

Tunjukan yang baik baik aje. Bukan mahu melindungi keburukan. Tapi penampilan anda adalah eset populariti anda di persada seni. Saya lihat dalam restoran tempat saya sarapan bila nonton anda pakai macam tu semua pelanggan yg tengok anda mencebek dan ada yang kata " artis tak senonoh" itu baru satu restoran, kalau satu Malaysia yang sebut perkara yg sama kan itu sumpahan namanya aa.. maka mana keberkatan anda mencari rezeki. Maaf ya saya cuma mahu menegur aje sebab kita sesama pompuan! malu... dan gabra bila org kutuk kaum sejenis.Takutlah nanti anak cucu anda akan ikut neneknya zaman muda muda. Ingat tu wahai sang artis. Kerana kacang tak pernah lupakan kulit. Saya ada baca majallah anda mahu jadikan anak anda anak solehah, macamana tu kalau ibunya pakai macam tu..

Foto : Lihat anak sekecil ini tahu menjaga penampilanya.Cantik, manis.Semua org mendoakan jadilah ia anak yg solehah.
credit :Pondok pasir tumbuh kelantan

No comments:

Post a Comment