Wednesday, April 15, 2009

HARI KELUARGA BERSAMA

Foto : Anda mampu untuk mengislamkanya. Mereka ibarat kain putih. Coraknya di tangan anda


Saya ingin mengajak anda semua untuk sertai dalam program agenda amal dalam aktiviti ziarah & dakwah. Saya rasa anda semuanya hanya mampu membaca sahaja blog saya ini, tapi anda belum dapat meyelami perasaan dan jiwa orang lain.

Kerana orang yang seperti saya ini sering menagih perhatian dari anda semua untuk megajak anda semua menikmati hidup atau ziarah ke alam baru yang selama ini anda semua mendengar cerita itu sebagai berita yang meyapa cuping telinga sahaja tidak menyinggahi hati dan persaan anda semua.

MURTAD
isu ini sentiasa hangat dan panas.

Foto: PROGRAM ZIARAH & DAKWAH

Lina Joy seorang yang telah murtad bila di ketengahkan oleh media massa beritanya semua orang mahu ambil kesempatan mahu menjadi orang pertama meyelamatkan lina joy. Tapi tahukan anda seorang manusia yang murtad seperti lina joy itu masih beribu ribu lagi orang yang macam lina joy di Malaysia ini. Kenapa tidak di usahakan untuk meyelamatkanya?

Seperti di Kg Merbau tempat PERSATUAN BELIA SRI AL AIN (BERSAMA) bergelanggang untuk membawa kaum peribumi yang murtad ini kepada agama islam .Telah hampir 3 tahun kami bersama mereka. Malah mereka telah menganggap kami ini sebahagian dari keluarga mereka tapi untuk kembali semula kepada Islam adalah seperti menarik rambut dalam tepung.Kami terpaksa berdepan dengan berbagai dugaan, cabaran, rintangan dan hasutan dari orang Islam juga dan masyarakat sekitar. Anda tahu apa kata mereka " kami disini dah puas ajak mereka, tapi mereka degil, biarkan lantaknya mereka murtad" apa pendapat anda?

Kenapakah tidak ada satu badan yang mahu meyokong atau memberi kerjasama dan juga bantuan? kenapa jadi begini?.

Kadangkala bila saya selalu cerita atau beritahu pada orang, ada yang memalingkan mukanya, mecebik bibirnya dan merengus.

Bagi saya rintangan ini satu cabaran dan kemanisan di dalam memperjuangkan agama. Kenapa kita tidak kesihan tengok orang yang satu masa dulu telah mengucap dua kalimah syahadah, solat jumaat di masjid serta makan pun sudah baca doa tapi hari ini mereka telah murtad kerana mengikut desakan kristian.

Kita umat Islam adalah umat yang kuat, gigih serta tabah . Seperti Rasulullah bagaimana baginda sangat hebat berjuang,berjihad, berkorban demi agama.

Kenapa Islam yang telah jadi darah daging dan keturunan tidak beri sikit waktu untuk menarik balik mereka yang jauh tersasar dan sesat ini? hari ini kalau di Kg Merbau kristian lebih kuat dari kita umat Islam.

Saya rasa anda semua pasti rasa terpukul bila anda melihat mereka ini dan mengetahuai siapa mereka sebenarnya. Saya ingin membawa anda kedunia yang benar benar nyata ini. Lihat ratusan lina joy sedang menanti anda untuk di kembalikan kepada Islam.

Anda boleh jadi orang pertama untuk mengislam mereka.

Sekarang anda adalah pejuang yang sebenarnya.

Saya akan bawa anda untuk join kami dalamn HARI KELUARAGA BERSAMA KAUM PERIBUMI

di Kg Merbau pada 1- 3 Mei. Hubungi atau SMS saya untuk sertai 013 -3596574

No comments:

Post a Comment