Wednesday, April 29, 2009

MAMPUKAH AKU

Foto: Anak Anak Kaum Peribumi

Berkali kali kepala otak saya memikir yg baik baik untuk mengajak kaum keluarga, sanak saudara,kenalan dan sahabat handai untuk bergabung tenaga membenteras gejala MURTAD di Kg Merbau, nampaknya saya hanya beriktiar sahaja jadi tukang canang kehulu dan kehilir memberi khabar agar ada tersentuh hati hati orang yang bernama manusia prihatin untuk meyertai program HARI KELUARGA BERSAMA KAUM PERIBUMI.Kadang kala tu program saya belum bermula lagi dah ada sosek sosek dari mulut yg tidak senang tugasan ini, apakata mereka

" awak nak buatlah seorang, orang asli tu degil"


ada lagi" tengoklah kalau saya ada masa saya tolonglah"

ada lagi yang cakap " saya banyak kerja"

ada lagi yang cakap "tak berbaloi kerja macam tu"

ada lagi cakap " orang asli ye! biarkan lagi pun dia orang tu dah macam tu"

itulah alasan orang orang kita ini.Tapi saya tidaklah kecewa, jauh sekali untuk putus asa.


Saya rasa ada hikmahnya saya menemui orang orang yang macam ni. Mungkin ini adalah ujian yang ada nikmatnya bagi saya.

Foto : MISI KEMANUSIAAN, Siapakah mereka di mata kita?

Walau apa pun saya harap anda semua dapatlah memikir sejenak, kenapa kita mesti mengajak mereka ini balik semula kepada Islam. Sukar kah tugas begini? iya sukar kerana mesti ada sumber kewangan, masa dan tenaga.

Kalaulah hari cuti umum pada 1-3 hb mei ini kita duduk aje kat rumah bersama anak, isteri dan keluarga itukan satu ketenangan, badan pun tak letih. Kalau anda berkunjung ke kampong orang asli diMerbau Maran mungkin anda akan rasa letih dan nak kerja semula hari Isnin mungkin letih.

Walau apa pun dalam mengajak orang melayu untuk menjalankan kerja sukarela dengan mengajak orang asli yg murtad masuk Islam ini sama sama susah dan sukar,

Saya di sini ingin menjemput lagi sekali anda semua untuk meyertai program anjuran PERSATUAN BELIA SRI AL AIN

HARI KELUARGA BERSAMA KAUM PERIBUMI Tarikh 1 - 3 hb mei 09, peyertaan percuma.Makan masak gotong royong dgn orang asli. Program yg di atur FORUM Bicara Ad Deen dengan Tajuk KEMURNIAAN ISLAM pada 1hb mei 09 (Jumaat) manakala KORSERT AMAL RAIHAN Pada 3hb mei 09 (Ahad) Jam 8.30 malam. Semua di jemput hadir. Kalau anda berminat hubungi saya 013 3596574 untuk meyumbang makanan, kewangan atau untuk meyertai program. Semuga program ini akan di nilai oleh Allah sebagai Ibadah untuk di persembahkan kepada Allah pada hari kemudian...AMIN

No comments:

Post a Comment