Wednesday, April 22, 2009

MADIHAH seleberiti yg berkualiti


Foto : Rumahnya sering di kunjungi oleh orang ramai.

Semenjak keputusan SPM 2008 di umumkan hampir setiap hari ada sahaja berita tentang pelajar ini. Seorang permata genarasi rabanni telah mencetus sejarah. Semua org bercerita tentang "kehebatan" Dirinya seperti seorang seleberiti pula.(Selalunya seleberiti dia kurang berkualiti sebab dia tidak mempunyai apa apa keistimewaan, kadangkala sebab muka cantik , tapi kurang pengetahuaan, boleh juga jadi terkenal, kadangkala bakat seninya hebat, rupa pula kurang boleh juga terkenal dan belum ada lagi yg mempunyai keduanya secara mantap) Tapi Madihah hari ini adalah seleberiti yang berkualiti (kata kata ini saya pinjam dari usatz Pahroi). Syabas ! Madihah anda adalah NIK NUR MADIHAH PERMATA GENARASI RABBANI (Tajuk buku oleh Ummu Sakinah bersama dadynya Hj Muhammad Zakaria) Kebanyakan NGO dan syarikat memburunya serta mahu berkongsi kecerdikanya. Malah kadangkala dia sendiri pun sudah rasa seperti bermimpi pula dapat bertemu dengan gebenor bank negara, menteri menteri, wakil rakyaat dan bebagai lagilah. Itulah sebuah "KEJAYAAN". Sebenarnya mereka ini mahu kejayaan yang di kendong oleh remaja genarasi rabanni ini menjadi ikutan, contoh dan tauladan pada adik adik yang sedang menduduki di bangku sekolah. Contohilah NIK NUR MADIHAH PERMATA GENARASI RABBANI.Kejayaan yang di cetuskan oleh Madihah ini sebenarnya adalah "Kekuatan Hati" bukan pada tubuhnya dan bukan juga pada kemiskinan . Kejayaanya Madihah adalah doa Ibu dan ayahnya serta keiklasanya di dalam menuntut ilmu.

Bila saya mengkaji dan menilai siapakah dia gadis ini?buruan orang di atas kecemerlangan adalah luarbiasa , ramai orang berebut untuk mengambil peluang untuk mengcungkil keistimewaan yg ada pada dirinya .

Bapa madihah adalah orang bijak dan tahu mengawal kecerdikan ke atas kemunculan anak yg berjaya ini. Dia tidak ego atau bangga diri, malah dia sangat menghargai orang lain untuk menumpang kepintaran madihah dengan ceramah ceramah yang di adakan oleh Madihah

Nik Mohd Kamal telah memberi kaedah kepada seluruh rakyaat Malaysia bahawa kejayaan Madihah adalah kejayaan untuk rakyaat Malaysia. Dia tidak mendendami sesiapa pun iaitu sebelum madihah terkenal dia adalah org miskin dan kadang kala tidak mempunyai beras pun untuk makan, tapi pada waktu itu tiada siapa mahu berkenalan denganya atau menghulurkan bantuan kecuali ada orang orang tertentu sahaja yang prihatin.

Bila madihah sudah terkenal semua orang mengenalinya, dan sanggup bertunggu bertangga di rumahnya yang hendak runtuh itu.

Nik Mohd Kamal telah menjadi Madihah satu role madel untuk generasi yang masih di bangku sekolah bahawa kejayaan madihah adalah satu kejayaan yang sesiapapun boleh garap, boleh boleh tempa.Malah Nik Mohd Kamal harap akan muncul lebih ramai lagi anak orang lain yang mungkin lebih hebat dari Madihah.

Ibaratnya tiada kemustahilan jika kita mahu "air pun boleh jadi api". Mana tahu tahun depan muncul lagi permata genarasi rabbani dalam versi yang lain pula.Bagi saya NIK NUR MADIHAH INSAN GENARASI RABANNI ini ada kelainya itu
*Pintar
*Berbudi bahasa
*Baik
*Kuat beribadat
*Sentiasa bertawakal kepada allah
*Qan'nah
*Hormat Ibubapa & orang tua
*Hormati guru
*Peyayang
*Rajin


Itulah kesimpulanya dari NIK NUR MADIHAH PERMATA GENARASI RABBANI yang akan menemui pelajar pelajar untuk mendengar MOTIVASINYA didalam pertemuan di dewan Kompleks Rakanmuda Maran jam 8.00 pg dan Dewan SMK Chenor pada jam 2.30 petang iatu gabungan 32 buah sekolah di Daerah Maran pada 26hb April (Ahad). Hadir sama ialah penulis sisipan pada buku itu Haji Muhammad Zakaria.

SIAPAKAH Remaja Rabbani yang nama hangat di perkatakan sebagai remaja pintar dan berhemah tinggi ini. Datang beramai ramai!!!

Syabas buat Ummu Hani dengan terbitnya Dairy Nik Nur Madihah dan Ummu Sakinah kerana lahirnya NIK NUR MADIHAH PERMATA GENERASI RABANNI dengan tulisan anda yang sedikit sebanyak memberi peluang kepada orangramai untuk mengenali serta mengetahuai siapakah anak gadis ini, Insyallah apa yang anda tuliskan itu merupakan bahan MOTIVASI untuk adik adik yang masih lagi dalam pemcarian apakah dirinya permata yg memancar atau kaca yg berkecai.

No comments:

Post a Comment