Friday, July 31, 2009

WABAK BAHAYA

Foto : Jannah dengan Abuyanya

Ummu Jannah demam, ambil dia kat sekolah pagi tadi , malam tadi dia dah demam, sakit dada dan batuk batuk serta badan panas, tapi dia tetap juga masuk kelas , pagi tadi kawanya talipon kata Jannah demam. Dlm kelas dia seramai 21 org pelajar demam dan sampai cikgu dah tak larat nak bawa anak muridnya pergi klinik. Ada beberapa orang pelajar positif demam H1N1. Saya harap Jaannah demam biasa ajelah.

Saya kasian kat Jannah kalau kena demam selesama babi. Sakitnya hanya Allah sahaja yang tahu. Jannah ni kalau sakit tak pernah nak cakap yg dia sakit. Maka kalau dia sakit saya yang stress kerana dia kuat menahan sakit.

Masa usianya 2 thn dulu masuk hospital Sg Buloh kerana demam malaria 10 hari duduk kat hospital , kemudian hantar hospital besar KL 6 hari pula kat sana. Dia diam aje dan dia kan menangis kalau di ambil darah.

Masa usianya 10 thn sekali lagi demam panas dia di masuk ke hospital Kajang 7 hari. ,Jannah ini sakitnya tak mau beritahu sakit kat mana, kalau tanya pun dia kata "OK". Tapi tadi dia kata kepalanya panas sangat sampai dia mengigil. Dan saya tengok tanganya kejang sekejap.

Saya tahu Jannah memang menahan sakit. Saya tidak mahu tengok Jannah sakit kerana dia ada asma dari kecil dan saya tahu Jannah kuat menahanya. Yang tak kuat adalah saya menengoknya.

Semoga Jannah cepat sembuh dan boleh balik ke sekolah cepat.

No comments:

Post a Comment