Tuesday, July 21, 2009

IBARAT ANGIN

Kadangkala tu apa yg kita mahu tak dapat, apa yg kita tak mahu dia datang. Begitu jugalah dgn kejadian manusia di muka bumi ini. Allah telah jadikan Nabi Adam berpasangan dgn Hawa di tempatkan dlm syurga yg sangat nikmat, rahmat dan lazat.Tiada di bayangkan oleh fikiran manusia dan tiada termampu untuk manusia mengambarkan keindahanya.

Tapi Allah telah menjadikan juga makluk lain untuk mempengaruhi kedua makluk yang bernama manusia atas dasar rasa cemburu, irihati dan marah kerana manusia di jadikan Allah dgn sebaik baik kejadian, sedang Jin, Syaitan di jadikan oleh Allah dari api.

Bila Nabi Adam dan Hawa berjaya di pengaruhi maka kemenangan telah berpihak padanya. Nabi Adam dan Hawa, Allah telah turunkan mereka ke bumi maka dari situ membiaklah segala keturunan manusia dgn berbagai ragam.

Maka bermulalah episodnya segala kejahatan seperti pembunuhan, hasad dengki dan khianat. Hanya makluk yg bertakwa sahaja selamat .

Saya tidak mahu bercerita kisah ini kerana saya bukan orang yang arif dgn kisah sirrah ini. Tapi saya mengaitkan bahawa manusia yg Allah jadikan ini adalah makluk hebat dan bijak.

Kadang kala itu makluk halus ini boleh mempengaruhi kita pada masa kita dalam kesakitan atau pada masa nyawa mahu berpisah dari jasad.Saya menempuh peristiwa "berteman" dgn makluk ini hanya sekadar teman "mengubat" peyakit. Kadang kala itu orang yang paling rapat dengan kita pun tidak rasai apa yang sedang kita deritai, bila di beritahu kita sakit ada yang kata "sabar dulu, rehatlah, makanlah, tunggulah dan mengucap banyak banyak" inilah bila kita di landa sakit dan kita beritahu orang. Paling tidak pun orang akan bawa kita ke Kilinik atau hospital.

Tapi di situ bukanlah ubat kepada peyakit. Sebenarnya bila kita sakit yang paling di ganggu ialah mental kita, badan hanya penanggung kepada kesakitan.Bila sakit mental kita sangat mudah terpengaruh, sebabnya kita mahu sihat cepat sembuh dan mahu cepat bekerja.

Bagaimana anda mahu tahu bila anda mula akan di pengaruhi?

1 Sehari sebelum anda di pengaruhi, dahi anda berpeluh selalu
2 Hati dalam keadaan yg tidak menentu
3. Selera makan kurang
4 Suka dengar dendangan burung burung, pokok pokok kayu dan kadang suka pada desiran angin
5 Suka bersendirian kadang kadang sampai terlena
6 Badan rasa tidak selesa
7. Bila anda mula nak kena, otak anda seperti di sentap beberapa saat dan anda mula berubah pandang kepada bukan lagi di alam anda tadi, mula bertukar secara tiba tiba.
8 Pandangan anda akan bertukar secara otomatik . Orang yg di keliling anda adalah org cantik menawan dan tampan,
9. Kalau anda di dalam hutan maka suasana akan bertukar kepada suasana yg sangat menarik dgn air terjun, burung burung beterbangan, makanan tersedia dan orang orang baik baik semunaya
10. Perasaan anda mula berubah jadi kosong dan tenang sahaja
10. Bunyi bunyian mula mengkhayalkan anda
11. Badan rasa melayang layang
12. Tekak tidak lagi haus dan perut tidak lagi lapar
13 Keadaan sekeliling semuanya indah dan unik
14 Anda tidak akan rasa letih dan penat.

Ingat! suasana ini adalah sekejap bagi orang yg mengalaminya dan lama bagi orang yg sedang mencari kita. Bila tersedar sahaja maka kita akan rasa seperti terlalu sukar untuk menyesesuaikan diri. Kita akan rasa hilang semua yang indah dan menarik tadi. Dan pada masa itu kita mula rasa tercenggang cenggang dan rasa bahawa dunia yang nyata ini adalah dunia yang menakutkan. Sudah hilang keindahan, ketenteraman dan kemanisan yg di nikmati sebentar tadi. Kita mula rasa lapar dan letih serta sakit badan.

Kalau ini berlaku pada anda bagaimana? Inilah dunia jin yang penuh dengan keindahan. Orang kata orang berteman dgn jin ini hidup di lingkari dengan 3 perkara

1 Tak akan jadi orang kaya raya (Hidup hanya sekadar sahaja)
2 Orangnya mestilah lurus bendul (Tidak menipu)
3 Jangan mungkir janji.(tepat janji)

Orang yang seperti saya, anda dan kita semua ini yg memburu dunia ini sukar untuk bersahabat dgn makluk ini, tapi ada kemungkinan juga dia akan kasian pada kita bila tengok kita sakit kuat, maka dia tolong ubatilah kita. Kalau utk jadi sahabatnya tak mungkin kerana kita masih lagi di peringkat "tamak dunia"

No comments:

Post a Comment