Friday, July 24, 2009

BANTUAN MESRA

Foto : Persatuanya bawa lori untuk ambil barang yang terpakai dari rumah kerumah. Sebab orang di Damansara ini ni malas nak hantar barang yg tak di pakainya keluar rumah sebab sibuk kerja siang malam.

Tadi pagi saya di rumah. Meyiapkan beberapa kertaskerja untuk program hujung tahun. Kem Motivasi Solat dan beberapa program MISI KEMANUSIAAN.Pada tahun ini saya bercadang untuk merayakan aidil adha di Bangladesh atau Sri Lanka dan Aidil Fitri di Jakarta. Dalam pada itu saya akan membantu Yamani Angel untuk membuat bukunya yang akan meletop di pasaran Pesta Buku 2010 iaitu BILA BEDUK BERBUNYI DI NUSANTARA (Ini masih dlm perancangan).

Walau apa pun pada pagi tadi saya di datang oleh seorang anakmuda berbangsa China dia tanya saya "Antie! saya dari Persatuan Orang Kurang Upaya dan bantuan Kemanusian. Saya mohon pada antie kalau ada barang barang yg antie tak guna beri pada kami, sebab kami mahu bikin duit. Kami mahu tolong orang sakit dan budak belajar yg tak ade duit"

Maka saya pun hulurlah beberapa barang barang yang belum saya gunakan lagi untuk di berikan padanya " apasal ni barang baru beri pada kami" maka saya kata "ini barang kalau jual laku, kalau barang buruk jual susah nak laku, tak ape lu mahu bikin orang sakit jadi baik dan budak belajar jadi pandai, ini barang sikit punyal hal" dia pun ambil barang dan ucapkan berkali kali terima kasih. Bulan depan saya suruh dia datang lagi dan saya bercadang nak tolong dia buat kerja tu.

Kesimpulanya

Ialah apakah anak China yang ayahnya ada kilang cetak buku. Ibunya ada Saloon . Dia baru balik dari UK untuk cuti, tapi dia sanggup buat kerja seperti itu semata mata nak tolong orang. Apakah anak muda orang melayu khususnya, belum bersedia untuk membantu orang yg susah dan kenapa anak orang melayu suka susah Ibubapa dan masyarakat sekeliling dengan sikap malas, suka main komputer layar internet siang malam, tengok filem sampai 2 atau 3 filem semalaman, suka berkawan kawan, suka menghabiskan masa tak tentu arah, tak ada tujuan hidup.

Sangat malanglah hidup orang muda yang membazirkan masa. Anda tahu orang yahudi sedang memerangi anak muda orang Islam dengan internet dan khayalkan hidup orang Islam dengan hiburan dan juga dengan berbagai permianan serta filem filem. Anda adalah insan yang rugi dan malang

No comments:

Post a Comment