Friday, July 17, 2009

DI REHAT

Foto : Ini wajah Ibu Rusnah yg sedang sihat.

Walaupun jasad di serang dgn sakit yg kuat, tapi minda saya masih kuat untuk bekerja. Bila badan terlalu sakit maka di waktu itulah minda makin hebat bekerja, tidur malam tu kadang kadang dari pukul 8 mlm hingga pukul 8.30 ( setengah jam sahaja) tapi saya rasakan macam sudah tidur 3 hari . Dalam setengah jam tu saya telah di datangi mimpi yg hebat hebat.Dan bila saya terbangun sahaja airmata saya meleleh ingatkan bahawa saya memang di tempat yg terasing, tapi rupanya masih lagi di atas katil di rumah.

Pada satu masa lain pula bila deman saya terlampau panas saya sudah tidak mampu lagi nak panggil org tolong picitkan badan, akhirnya saya curuhkan setengah botol minyak kayu putih dari atas kepala, akhirnya saya rasa kepala saya sangat dingin.

Ada satu kali bila saya mual dan nak muntah saya masuk bilik air dan muntah sampai dah tak apa nak muntah, akhirnya saya tersandar di dinding bilik air dan panggil org tolong bukakan pintu bilik air tapi tiada siapa yg dtg, org tak dengar panggilan saya. Bila saya rasa sangat letih saya tidur dlm bilik air dgn air yg melimpah limpah dlm baldi. Bila rasa sejuk barulah saya tersedar dan akhirnya saya mampu berdiri.

Yang paling menyentuh hati saya ialah bila saya tiba tiba terbangun tak tengok jam,(tapi sebenarnya jam 3 pagi), saya sudah rasa saya sudah terlewat untuk solat subuh, akhirnya saya solat subuh, 10 minit pas tu saya sembahyang zohor pulak, 10 minit pas tu saya sembahyang asar setengah jam pas tu saya sembahyang asar pulak dan 10 pas tu pulak saya sembahyang magrib. Pas tu saya duduk kat birai katil dari jam 4 pg hinggalah saya terdengar azan dan saya jadi terkejut, maka saya gerakan org yg tengah tidur, rupanya tadi saya telah menyinggah di alam yg lain, bukan alam nyata.

Benarlah kalau org demam panas, maka mestilah kita merawatnya dgn baik.


Foto : Ini wajah Ibu Rusnah yg sedang sakit.
Kerana kalau di biarkan maka jadilah macam saya ni, minda ini terlalu aktif dan terlalu mahu melakukan sesuatu yg tak termampu di lakukan oleh jasad yg sakit.

Kalau badan sakit pada zahirnya memanglah jasad kita di atas tilam seperti berehat, cuba anda lihat anak mata org sakit, gerakanya lebih pantas dari mata org sihat. Sekarang saya sudah beransur pulih dan sihat .Saya minta pada Allah jangan anak anak kecil, org tua atau org yg ada sakit 3 serangkai mengena sakit ini, berat org memandang, berat lagi bahu memikulnya. Doktor yg merawat pesakit selesema babi ini akan pakai pakaian khas macam org nak kebulan, pas tu mereka akan mandi dgn ubat pembunuh kuman, itulah bahayanya peyakit ini.

Oleh itu marilah kita beramai ramai solat hajat di Masjid di seluruh Malaysia minta Allah jangan perpanjangkan wabak peyakit ini. Org yg tak kena mungkin akan tersenyum bila dengar dengar nama peyakit ini.Tapi org yg telah kena, macam saya ni amat merasainya akan kesakitanya dan pemulihanya yg seperti semut iaitu terlalu perlahan.

Buat pemimpin jangan tunggu ada seorang yg meninggal kerana selesema babi ini baru nak pikir tindakanya, itu tindakan yg paling tak wajar, cari formulanya sekarang dan minta pada Allah dengan doa agar rakyaat ini selamat dari wabak ini.

1 comment:

  1. memang penuh dgn air mata dan keringat kesabaran dlm buat kerja agama ini.

    tapi biarlah Allah sahaja tempat meluah segala sedih kecewa.

    semoga di perkuatkan tenaga dan istiqomah dalam usaha agama yg mulia ini.

    kerana kemanisan iman yg di rasa tidak akan pernah dapat di gambarkan dgn kata-kata.

    ReplyDelete