Thursday, February 18, 2010

TANGGUGJAWAB BERSAMA


Foto : Inilah rumah anak yatim yang saya sebutkan itu, silalah jengok mereka.

Foto : Sedang belajar

Penubuhan Yayasan Darul Tahfiz Anak Yatim Sri al Ain (BERSAMA) adalah satu WADAH KEMANUSIAAN untuk kita sama sama bertanggungjawab untuk menyelesaikan masalah ummah di muka bumi ini. Kami adalah sebagai pendiri atau sebagai pengusaha atau yang berusaha untuk membantu anak anak ini ingin memohon kepada orang ramai agar dapatlah melepaskan sedikit bebanan anak anak ini dari di halau keluar oleh tuan punya rumah ini kerana tarikh untuk melangsaikan sewaanya telah berlalu seminggu yang lalu.

Pagi tadi saya lihat dalam Maybank iaitu atas nama saya yang di khususkan untuk Yayasan Darul Tahfiz Anak Yatim Sri al Ain Acheh ini baru ada RM 1820 sahaja dan saya terpaksa juga mengeluarkan seberapa yang ada kerana tarikhnya yang sepatut saya bayar telah berlalu.

Jumlah sewaan untuk 2 tahun ialah RM15000 (Ringgit Malaysia: Lima Belas Ribu Sahaja) maka saya masih kekurangan RM 13180 (RinggitMalaysia: Tiga Belas Ribu Satu Ratus Lapan Puloh Sahaja) . Bagi saya jika anda membantu mereka anda tidak akan rugi walau sesen walaupun pada zahirnya duit anda itu di hulurkan buat membiaya sewaan rumah anak yatim piatu itu. Kerana saya kata begitu? sebabnya anak anak yg menetap di rumah itu adalah anak anak yang miskin, daif dan yatim piatu serta tiada berayah dan beribu hanya kita semualah melindungi mereka dari hujan panas, dari kelaparan dan memberi pendidikan buat mereka.

Anda jangan ragu ragu tentang kegiatan harian di rumah anak yatim ini, kerana mereka belajar agama dan hafal quran sahaja 6 jam sehari di samping belajar di sekolah biasa dan mereka juga adalah anak orang baik baik dan telah di latih oleh beberapa guru serta pengasuh yang baik.

Duit yang anda beri itu tidak akan meluakkan rezeki anda malah Allah akan melipat gandakan dengan limpahan yang tidak anda duga.

Bagi diri saya walau apapun orang kata tentang kemampuan saya dan kekurangan yg saya miliki untuk menguruskan anak yatim ini tidak akan mengubah pendirian saya untuk meneruskan usaha membantu mereka ini.

Kerana hari ini kita berlindung didalam rumah yg mewah, makan yg enak enak, pakaian yg baik baik dan cantik cantik , kereta yg besar, tapi ingat bila satu hari nanti di saat nyawa kita sukar mahu keluar dari jasad kita dan di rentap tanpa belas oleh malaikat maut maka kita akan perlukan doa doa orang baik baik untuk membantu kita dan doa doa anak anak soleh serta bacaan surah al Quran dari orang baik baik untuk membantu kita, di saat itu segala yg kita miliki sudah tidak dapat menaikan saham diri kita lagi . Segala kekuatan tubuh,kecantikan ruparas dan kekayaan kita sudah tidak berguna .

Hanya belas kasihan dan ampunan dari Allah sahaja yang kita harapkan.

Untuk mendapat ampunan serta belas kasihan dari Allah ini maka kita mesti ada rasa simpati dan murah hati pada orang susah dan orang yang terdesak.

Allah akan membalas kebaikan yg kita lakukan dengan kebaikan juga. Saya harap anda dapat menghulurkan walau sedikit bagi merengan bebanan mereka dan cuba anda bayangkan kemanakah mahu mereka pergi jika rumah yg mereka duduk itu di sita oleh tuan rumah kerana kami tiada duit untuk melangsaikan sewaan rumah yg di janjikan seminggu yang lalu.

Di sini saya serah nombor akaun Maybank ini kepada untuk anda masukan seberapa yang anda mampu untuk saya hantar segera ke Acheh Darul Salam

No Akaun 164025021721
Nama Rusnah Abu Samah

Semoga bantuan akan di berkati Allah.

No comments:

Post a Comment