Sunday, February 14, 2010

MAKAN BESAR

Foto : Majlis perkhawinan Nadirah Wahab di Dewan Komuniti,Manjalara KL.



Foto : Kawan kepada anaknda saya iaitu Musa'ab

Foto : Makan besar sempena tahun Singa. Chef Thoriq

Foto : Tetamu istimewa dari Jakarta

Hari ini 14hb Febauri 2010 (Ahad) iaitu tahun baru china, kalau mengikut kepercayaan orang china tahun ini tahun SINGA. Singa ni bagus bintang yang bercita cita besar mahu menawan hutan belantara dan mahu jadi raja di rimbaraya.

Kami pun menumpang gembira juga sebab jiran jiran yang meyambut tahun singa ni beri buah limau, TQ ye!

Malam tadi di dalam kebingaran dentuman mercun dan bunga api yang silau menyilau kami pun turut sama mengadakan "makan besar" juga iaitu BBQ ayam dan ikan, ada tetamu dari Jakarta datang, ada kawan kawan Nukman datang, ada kawan Salman datang untuk makan besar bersama kami, kebetulan pula hari ini "hari kekasih" tapi hari kekasih tenggelam oleh berita yg sangat memedihkan rakyaat Malaysia iaitu ada bayi yang di bakar hidup hidup dalam tong oleh pasangan manusia bersifat syaitan.

Peristiwa menarik ada juga hari ini iaitu Hj Wahab Yusof telah mengkhawinkan anaknya yg nombor 2 iaitu Nadirah dan anaknya nombor 3 iaitu Iqbal buat 2 pasang serentak.

Ramai tetamu yg datang dan kawan kawan seperjuanganya semasa dalam jemaah dulu turut sama meraikan majlis tersebut, itu Hj Wahab Yusof org baik selalu di hati teman temannya.

Dan ada lagi cerita menarik anak saya Nukman balik ke Jakarta semula untuk menyambung semula belajarnya, tapi saya tak sempat nak masak buat si kakak kesayangan Nukman yg rindukan masakan airtangan maknya, maka maknya minta maaf pada anaknda kesayanganya sebab program dua hari ini sedikit padat. Selamat meyambut tahun baru china.

No comments:

Post a Comment