Wednesday, February 24, 2010

BAB TERTIDUR

Foto : Si bongsu, Salman al Farisi, Abot. Semunya kaki "tertidur"

Kalau org tertidur selalu di maaf kalau dia terlewat solat,terlewat dtg kelas atau terlewat makan. Tapi kalau alasan "tertidur" selalu sangat aah saya naik angin juga. Malam tadi anak saya no 5 iaitu Salman al Farisi dia ni suka sangat "tertidur" naik bas dari kuantan 10.30 mlm dan bas expressnya berhenti di Pudu raya sebentar kerana penumpang ramai turun di situ termasuklah Salman.

Jam 1.30 pg kami dah sampai nak sampai Pudu untuk ambilnya. Tapi Salman talipon katanya dia "tertidur" dia tidak sedar bas yg di naikinya menurunkan penumpang bas di pudu. Selepas semua penumpang turun , bas itu terus sahaja ke bengkelnya di seksyen 17 Shah Alam.

Tapi Salman ni tertidur nyenyak sungguh sehinggalah bas itu sampai ke Shah Alam. Maka malam tadi kami pergi jemputnya di Shah Alam dan sampai umah jam 3.00 pg. Ni Salman ni dia pernah naik bas dari KL -ke Kuantan, tapi bas yg Salman naik tu mahu pergi ke Kota Bharu, bas itu ambil juga penumpang yg mahu ke Kuantan ,maka bila tiba di Kuantan ramailah yg turun di Kuantan dan termasuklah Salman dan selepas itu bas itu akan meneruskan perjalananya ke Kota Bharu.

Tapi sebab "tertidur" Salman tidak sedar dan terus sahaja sampai ke Kota Bharu.

Kalau terlepas station bas ini adalah adat Salman, manakala adiknya pula Ammar Yassar "tertidur" dalam komuter, dari Kajang sepatutnya turun di Kepung Sentrel, tapi terus sahaja keRawang, bila pusing untuk balik, ingatkan boleh turun kat Kepung Sentrel tapi terus saja ke Seremban. Patut sampai rumah jam 7.00 mlm, tapi sampai rumah jam 11.00 mlm.

Enak tidur di dalam komuter dan bas ni nyaman. Inilah nasib penumpang pengangkutan awan selalu terlepas station kerana " tertidur"

No comments:

Post a Comment