Sunday, February 21, 2010

Rumah Kebajikan Kanak Kanak


Kadangkala tu berkhawin bertahun tahun tak dapat anak, kadangkala tu sampai sekat kelahiran kerana anak terlalu rapat sangat. Itu tak apelah orang yg dah berkhawin dan rezeki anak yg lahir itu Allah dah tetapkan dan kalau anak ramai tu maka jangan risau tentang makan, pakai dan urusan kehidupan.

Tapi hari ini di Malaysia kelahiran anak haram sangat membimbangkan ,kejadian seperti ini seperti sudah tiada kuasa untuk menyekat dan membasmikanya. Sebenarnya berbagai usaha juga yang di lakukan oleh berbagai pihak yang rasa bertanggungjawab dengan gejala sosial yg memalukan ini.

Ialah kalau mahu meyekat perkara yg sedang berlaku dan telah berlaku itu sangat sukar. Tapi yg sebaiknya CEGAH, beri PENDIDIKAN AGAMA secukupnya kepada anak anak dan semua orang mesti terlibat untuk menghindari dari berlakunya kejadian maksiat ini.

Maksiat yg di lakuan ini berlaku adalah diatas kelalaian ibubapa, hiburan,rokok, dadah, arak, rumah urut dan pergaulan bebas yg tiada di halang dan yg paling berat ialah ambil rengan tentang pendidikan agama dan menjauhkan diri kehidupan beragama.

Kini di Malaysia yg terkenal sebagai negara Islam adalah negara yang mencatat kelahiran anak
haram yang sangat buruk dan memalukan iaitu seramai 70430 org dan setiap hari bertambah tambah dan setiap masa perbuatan haram terus terus berlaku.

Sudahlah buat anak haram dan bila lahir di sepah sepahkan dan di bakar hidup hidup. Sifat binatang yang menjelma dalam diri manusia ini adalah dari beberapa perkara yg saya sebutkan tadi dan di dalam internet segalanya dihujung jari sahaja. Siapa mahu melarang dan siapa mahu meyekat, tiada siapa yg mampu melakukannya kecuali di dalam diri manusia itu ada iman dan takwa serta amalan.

Begitu juga hiburan melalui TV, media cetak dan berbagai lagi.
Saya ingin membawa anda semua untuk kita berkongsi idea, kewangan dan masa untuk menubuhkan sebuah rumah kebajikan kanak kanak ini dan kita didik anak ini sehingga mereka ini jadi orang yang takut untuk melakukan kejahatan walaupun ianya lahir dari perbuatan haram ibubapanya. Saya harap kita semua mampu melakukanya.

No comments:

Post a Comment