Friday, February 19, 2010

GUNUNG DATOK



Esok kami dari Persatuan Belia Sri al Ain (BERSAMA) iaitu dari kalangan pelajar, belia dan dewasa didalam kumpulan sukarelawan akan mengadakan aktiviti riadhah iaitu untuk belajar memanjat gunung.

Dalam rangka program eksepedisi gunung ni mengikut laporan komando kami iaitu En Aziz Jaman bahawa beliau akan membuat satu aktiviti dengan para belia dan remaja ini untuk memanjat 35 buah gunung gunung di Malaysia ini pada tahun ini.

Tapi sebelum itu latihanya mesti panjat 5 gunung utama dulu iaitu seperti Gunung Datok, Gunung Tampin, Gunung Bunga Buah,Gunung Nuang dan Gunung Jerai. Kalau lepes cabaran pertama ni maka komando Aziz akan membawa para sukarelawan ni mendaki gunung gunung yg lebih mencabar lagi.

Aktiviti memanjat gunung ini bukan setakat panjat saja tapi ada sesi taklimat khas fotografi,sesi motivasi dan sesi tadabbur (penghayaatan). Memang bestlah aktiviti panjat gunung ini.

Insyallah saya akan keluarkan kenyataan daki gunung ni dari masa ke semasa.

Untuk esok anda layak untuk sertai kami dan program ini juga adalah untuk mengutip dana bagi membiayai sewaan rumah anak yatim di Acheh. Doakan semoga semuanya selamat.

No comments:

Post a Comment