Saturday, February 6, 2010

GAGAH

Dalam blog si sulong ada post terbaru utk "mak", kalaulah si sulong sudah nulis macam tu mesti ada perkara yg mau di sampaikan.Rengkas aje iaitu 'PEYAKIT"ini biasa bagi saya dengan si sulong dan biasa bagi saya kerana dlm darah si sulong ada darah saya dan dalam darah si sulong ada darah abuyanya.

Saya tidaklah kata tak penting tentang sakit sulong ni, tapi saya nak komen sikt dgn si sulong.UMMU SOLEHAH ini sikapnya lebih banyak mirip pada bapanya, dia membuat kerja tanpa"stop" kecuali kalau dia rasa badan sakit. Kalau dia dah mula sakit dia tidak mengaku bahawa sakit itu adalah dari "tekanan" yg di hadapi untuk menjayakan sesuatu dan saya tahu si sulong sekarang sedang menghadapi masalah utk menjadikannya MAHASISWA TAFSIR & HADIS yg mencapai tahap kelas wahid. Tapi dlm satu masa si sulongnya sedang bergelut dengan minat terhadap" bisnes" yg mahu masa 24 jam di agih agihkan ke dalam SOLEHAH 2 U

Dlm masa yg sama juga dia sekarang sedang melayari satu empayar perniagaan iaitu "USHAWAN JUTAWAN" seperti ABDUL RAHMAN BIN AUF iaitu di ketika ini dia berhadapan dgn wernetnya yg sedikit berkocak.

Manakala pula dalam sesuatu masa si sulong berdepan dengan anak muridnya mencuri waktu rehatnya untuk menyampai hajat utk melihat orang orang yg di ajarnya berjaya di dunia dan akhirat ibaratnya seperti Syaidina Ali Karamullah.

Saya tak upaya untuk melarang gelora anak sulong saya ini dan sentiasa berdoa agar segalnya dalam keberkatan Allah, ini adalah kerana dia dah melakukan sesuatu kemudian barulah dia beritahu dan baru baru ini dia balik ke tanah tempat tumpah darahnya, dia boleh ronda satu bandar Kajang dan bila balik dia beritahu " mak! tadi kita berbekam, harganya RM 35, mahalah kat sini " eh terkejut saya, saya ni dah beranak tujuh dan usia 47 tahun belum pernah lagi berbekam.Saya tanya nape berbekam? si sulong kata badanya banyak "angin". Inilah sisulong yg sering memaksa badan, minda dan perasaan utk jadi seperti Fatimah Az Zahra puteri Rasulullah yg menyediakan kehidupan dengan cara tersendiri walaupun dia adalah anak pemimpin agung. Sekarang kalau si sulong sakit saya pesan padanya
Jaga makan
Jaga kesihatan
Jaga hati
Jaga ibadah
Jaga hubungan dengan orang
Jaga akal
Jaga lidah
dan DOA
Serta rajin rajinlah jadi tangan yang diatas iaitu tangan POWER
I LOVE YOU, I miss you
Minun air kelapa dan rehatkan badan seketika

No comments:

Post a Comment