Saturday, October 31, 2009

FACEBOOK DAN TEH TARIK KURANG MANIS

Foto : Bila baca post tatak dlm blognya, sian kat tatak dia teringin sangat nak mancing dan duduk santai santai macam ni, tahun depan kita ke Batam dan pergi ke tempat yang paling indah iaitu di sebuah pulau yang airnya sangat cantik dan angin bertiup kencang di samping tu ada jualan sotong dan udang celup tepung yg rangup. Sambil mancing ,makan makan dan sambil sambil gambar.

Hari ini Ahad.Bagi saya setiap hari memang sibuk dan menyibuk hidup dengan berbagai aktiviti. Kalau tak buat program Misi Kemanusiaan pun saya akan buat Misi kekeluargaan. Cari kerja dan tak tau nak duduk diam dan mau hidup ni perhatikan orang, tapi mau jadi perhatian(Harimau mati tinggalkan belang). Pagi tadi seperti biasa sarapan di bawah pokok, ni tempat yang saya bikin sendiri namanya kerana mamak yang buka gerai ini terletaknya di bawah beberapa pokok yang redang dan teduh berdepan dengan kawasan perumah.

Foto : Gerai bawah pokok, disini tak tau siapa pelangganya,yang dia tau semua orang datang akan mengulangnya.

Kami adalah pelanggan pagi dan petang, kadang kadang tengah malam. Keistimewaan gerai bawah pokoknya ni nak minum tak payah panggil panggil lagi untuk mamak ambil order, dia dah tau


Foto : Goreng mee mamak.

"Teh tarik kurang manis dua, roti pisang satu, roti garing satu" Lima minit sampai, kami jarang menukar menu kecuali makanan. kalau teringin kami makan nasi lemak kampung yang sudah tersedia dalam bungkusan bersama dengan ayam goreng mamak yang panas.

Hari ini gerai mamak penuh dengan pelanggan yang berbagai bangsa satu Malaysia, saya kira kira dia punya set mejanya ada 15 buah berderet aje, majulah mamak ni, hantar duit ke india buat banglo.


Foto : Sedap memang sedap, roti telur, roti pisang,roti sadin, semunya panas. Inilah keistimewaan gerai bawah pokok. Tak ade makanan sejuk.

Inilah kalau service baik, jauh jauh pun orang datang, apatah lagi orang dekat macam kami ni. Saya tak boleh tinggalkan gerai mamak lebih dari 5 hari. Kalau tak tegok teh tarik kurang manisnya sakit kepala. Apalah yang mamak isi dalam teh tarik ni ye sampai orang tak mau lupanya. Lepas sarapan kami ke Aladdin iaitu Internet Centre yg paling popular sekali buat orang orang ketagih mengisi blog dan melayari facebook seperti pasangan ini. Inilah kalau hidup dah kembali ke alam remaja. Anak anak pun happy juga kerana ibubapanya sentiasa menjadi penasihat di alam maya.


Foto : Ayam goreng mamak ni ooo memanglah sedap, panas dan rasa rempahnya.Lebih sedap dari KFC

No comments:

Post a Comment