Thursday, October 1, 2009

MARA MENAPAK - JUALAN LANGSUNG LAIN DARI YANG LAIN

Foto : Tuan Haji Waharp Yusoff, usahawan dan big bos Telaga Biru Sdn Bhd yang meneroka bidang jualan langsung - Stormreaders Network Sdn Bhd.

Petang tadi kami telah menziarahi sebuah syarikat jualan langsung yang baru dilancarkan pada bulan Ramadan yang lalu. Saya kira syarikat ini lain dari yang lain. Sebenarnya kewujudan syarikat ini telah lama saya tahu. Saya meyakininya dengan penuh harapan untuk melihat kejayaan ulung dari seorang yang berjiwa pemurah dan berjaya dalam bidang perniagaan. Inilah Tuan Haji Waharp Yusoff, yang merupakan pelopor dan peneraju syarikat jualan langsung baru ini yang juga merupakan big bos syarikat penerbitan tersohor negara, Telaga Biru Sdn Bhd. Syarikat jualan langsung yang dimaksudkan ialah Stormreaders Network Sdn Bhd.

Foto : Encik Syah Rizal Mohamed, bekas anggota kumpulan nasyid Brothers merupakan Pengurus Stormreaders Network Sdn Bhd. Orang muda berjiwa muda.

Teringat saya pada kata-katanya pada malam pembukaan pejabat STORMREADERS yang bertempat di Damasara Damai tiga hari sebelum Syawal baru-baru ini, "Saya bukan seorang penulis untuk meninggalkan hasil karya terulung untuk dibaca oleh orang ramai. Saya juga bukan seorang penceramah yang boleh berceramah tentang agama dan motivasi untuk memukau orang ke arah kebaikan. Saya tidak kecewa dengan kekurangan itu. Tapi saya berhasrat untuk menarik orang ke arah kebaikan dengan meninggalkan ilmu yang bermanafaat melalui bahan-bahan bacaan yang berguna untuk membawa orang ke arah kebaikan."

Foto: Orang ramai sedang mendengar penerangan pelan pemasaran Stormreaders Network Sdn. Bhd. dalam bilik mesyuarat syarikat.

Kini syarikat MLM ini adalah di bawah seliaan panel perunding syariah Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman dan Ustaz Zahazan Mohamed. Setiap pelannya telah dikajiselidik akan kesahihannya supaya tidak ada perkara yang meragukan dan syubhah dalam pelan pemasaran syarikat.

Apakah yang dikatakan MLM Stormreaders ini?


Foto : Orang kata MLM itu maknanya "malam" kerana pendokongnya bergerak pada waktu malam untuk mempastikan apa yang diusahakan berhasil dan memuaskan.

Saya kira mungkin anda tertanya-tanya. Ya, pelan pemasaran Stormreaders ini adalah satu kaedah jualan buku-buku yang mewujudkan rangkaian produk bahan bacaan sebagai kaedah untuk menarik minat rakyaat Malaysia untuk membaca iaitu dengan motto "Membina Masyarakat yang Berilmu, Beriman dan Berharta."

Foto : Encik Mohd. Iqbal Haji Waharp, sedang menerangkan pelan pemasaran Stormreaders.

Bagaimana Stormreaders menjaga mutu produknya? Ya, Tuan Haji Waharp Yusoff adalah seorang yang berpengalaman luas dalam bidang industri muzik, audio visual dan kini telah meneroka bidang penerbitan buku-buku yang menampilkan para penulis yang terkenal, pakar motivasi yang hebat dan ikon agama dan ilmuan. Maka hasilnya, buku-buku terbitan syarikat Telaga Biru Sdn Bhd adalah bahan bacaan yang tidak diragui lagi. Antara barisan ikon Stormreaders ialah Dato' Ismail Kamus, Ustaz Zaharuddin Abd Rahman, Ustaz Zahazan Mohamed, Dato' Siti Norbahyah Mahamood, Profesor Madya Izzi, Jutawan Internet Irfan Khairi, pakar motivasi yang tak asing lagi Dato' Haji Mohd. Fadzilah Kamsah, Haji Muhammad Zakaria, Ustaz Zamri Zainuldin Mari Mengaji, Dr. HM Tuah Iskandar, Ustaz Pahrol Mohd Juoi dan ramai lagi.


Foto : Kaji selidik yang memakan masa selama 2 tahun telah menghasilkan sebuah syarikat MLM yang mencetuskan satu kaedah yang baru dalam menarik minat untuk orang membaca.

Untuk mendapat keterangan lanjut berkenaan dengan MLM Stormreaders ini anda boleh datang terus ke ibu pejabat Stormreaders Networks Sdn Bhd, 11A, Jln. PJU 10/10B, Saujana Damansara PJU 10, 47830 Petaling Jaya (Damansara Damai, Jalan Sungai Buluh) atau hubungi talian 03-61418684/85.

No comments:

Post a Comment