Monday, September 21, 2009

TASIK MALAYA JAWA BARAT DAN BANDAR SRI DAMANSARA


Kemana saya mau pergi pada hari lebaran yg ketiga ini? tiket dah beli 3 minggu lalu, saya akan terbang ke Jakarta pada hariraya ketiga, pada hariraya keempat kami akan meyambut hari lebaran di Kg Pisangan, Ciputat tempat yang di timpa bencana Ramadan dengan kemusnahan 40 buah keluarga terbakar sebuah kampung orang yang sangat miskin di dalam kepungan jutawan dan ilmuan di Ciputat. InsyaAllah,Tiada apa yang mereka tinggal hanya sehelai sepinggang, dah miskin, rumah yang di buat kotak kotak terbakar pula. Ini ujian dari Allah.

Pada hariraya ke empat saya kan menaiki bas ke tempat yang berlainan pulau di Indonesia iaitu terjadinya bencana alam dengan gempa bumi sekuat 7.3 skela ricter iaitu di Jawa Barat. Perjalanan menaiki bas 15 jam dari Jakarta dan kami akan menyampaikan bantuan hariraya untuk mereka yang didalam kesusahan.Program Ziarah Lebaran Nusantara ini selama 2 hari saja.

Pada Sabtu saya akan balik semula ke tanah air untuk misi berikutnya iaitu mengemas kini program Tahfiz al Quran di Jln Reko, Kajang iaitu untuk anak anak terbiar atau pun anak anak jalanan seramai 20 orang untuk misi pertama. Mana kala di Kg Bak Bak kami meneruskan usaha untuk kelas tahfiz anak anak miskin dengan modul yang mantap.

Pada minggu tertiga syawal kami akan mengada rumah terbuka di penempatan orang Asli, Kg Merbau, Maran Pahang.

Saya kira usaha ini adalah untuk umat sejagat tanpa mengira tempat, bangsa dan siapa mereka. Kita semua sama saja. Ingat ye "MEMBERILAH SEBANYAK BANYAKNYA DAN JANGAN MEMINTA SEBANYAK BANYAKNYA"

No comments:

Post a Comment