Monday, September 14, 2009

PEMBIAYAAN BANGUNAN PERSATUAN

Foto : Ini antara sukarelawan yang sering membantu tanpa mengira masa,tenaga dan wang ringgit. Mudah mudahan usaha mereka ini di akan di beri ganjaran berlipat ganda oleh Allah.

Alamat markas saya di No 2 Seksyen 15 Jln Reko, Kajang Selangor D.Ehsan adalah sebuah tempat yang telah kami sewa semenjak 10 tahun yang lalu. Di sinilah pejabat saya, disinilah markas tempat perjumpaan ahli persatuaan, di sinilah tempat pengumpulan barang barang seperti kain baju, telekong, Quran dan berbagai lagi sumbangan orang ramai untuk di hantar kemana mana saja jika berlaku bencana alam. Tempat ini amat besar jasanya pada orang ramai. Dan disini jugalah tempat musafir singgah untuk bermalam dan berteduh. Di sini jugalah tempat saya mengadakan kelas al Quran untuk kanak kanak, dewasa dan untuk muaalaf. Maknanya di markas ini adalah tempat yang serbguna.

Tempat ini adalah sebuah rumah lama iaitu semi- D dua tingkat. Pada asalanya saya menyewa tempat ini dengan kadar RM 800 sebulan, bila kami ada menghadapi masalah untuk membayar sewa maka tuan yang punya rumah ini telah menurunkan harga sewaanya menjadi RM 600 sebulan. Mengikut harga pasaran sewaanya RM 1000.

Foto : Tugas yang tidak mengenal letih dan penat demi membantu kepada sesiapa yang memerlukan. InsyaAllah setiap yang baik akan di balas oleh Allah dengan kebaikan juga.

Setelah sekian lama kami menyewa maka saya berhasrat untuk membeli bangunan ini untuk di jadikan markas pendidikan agama, tempat persinggahan musafir yang terkandas, tempat pengumpulan barang barang untuk misi kemanusiaan dan tempat pertemuaan ahli persatuan.

Saya berharap hasrat murni untuk memiliki bangunan yang sangat besar faedah ini akan menjadi satu kenyataan. Bangunan ini memang mahu di jual kepada Persatuan Belia Sri al Ain (BERSAMA) untuk tujuan "wakaf" bagi di jadikan bangunan serbaguna. Bangunan ini masih lagi berharga RM 360,000, walaupun di pasaran harganya RM 450,000. Tuan punya bangunan telah berhasrat untuk menjualnya pada pihak kami walaupun sudah ada pembeli yang sanggup beli dengan harga pasaran. Ini adalah kerana beliau mahu bangunan ini di gunakan atas tujuan agama. Saya berharap pada anda semua dapat menyokong saya untuk membeli bangunan "wakaf" ini sebagai amal jariah anda.

Hubungi lah saya

Rusnah Abu Samah

Tel : 013-3596574.
Foto : Bersama dengan relawan Indonesia dalam MISI KEMANUSIAAN mengumpulkan mayat mayat mangsa tsunami di Acheh.

No comments:

Post a Comment