Tuesday, February 24, 2009

Setiap yang hidup pasti mati

Semalam 24 Febauri maka sampailah ajal DINO di mulut seekor kucing jantan yang sentiasa mengintai gintai dino di celah pagar.Dino yang saya beli pada bulan Jun 08 dengan harga RM 14 adalah seekor hendster jantan baka syria,bulunya lebat warna keemas emasan,badanya besar sedikit.Kami anak beranak menjaga dino dengan penuh kasih sayang terutama Jannah anak bongsu saya yang rajin membersihkan bulu dino dengan mengunakan kapas dan bercakap cakap dengan dino .Dino sangat aktif di waktu malam,dia akan main roda dalam sangkarnya sehingga letih .Dino sangat suka mengutip kuaci yang di taburkan didalam sangkarnya dan meyimpanya di satu sudut yang lain dengan menyusunya.Bagi saya dino adalah binatang yang sangat baik,manja dan kreatif.Saya rasa sedih di atas kehilangan dino dan buat sementara waktu ini saya belum bersedia untuk mencari penganti dino kerana kenangan bersama dino sungguh mengusik hati.Terima kasih dino kerana sudi menjadi sahabat aku.

1 comment:

  1. Innalillahi wainnailaihi rojiun... akhirnya DINO pergi meninggalkan kita.. teringat memori2 nbersama DINO..

    ReplyDelete