Thursday, February 26, 2009

IKTIBAR DARI SOLAT DHUHA

(Foto: Muhammad Salman al-Farisi)


Dari Abu Hurairah,Sabda Nabi " Tidaklah menjaga solat dhuha kecuali awwab (orang yang taat dan dekat kepada Allah) Solat itu adalah solat orang orang awwabin"
Kilasan Pandangan buat Insan,
Lakukan Solat Dhuha kerana kita adalah Insan yang sangat memerlukan sesuatu yang baik dalam hidup ini. Ini adalah petikan dan pandang insan kreatif dalam mentafsirkan kehambaanya

Aku Meminta kekuatan,
Tuhan memberiku kesulitan
Untuk menjadikan aku kuat

Aku Meminta hikmah
Tuhan memberi aku massalah
Untuk aku selesaikan,

Aku meminta kekayaan
Tuhan memberi aku akal dan otot
Untuk aku bekerja

Aku meminta keberaniaan
Tuhan memberiku bahaya
Untuk aku hadapi

Aku meminta kasih dan sayang
Tuhan memberiku orang orang yang mempunyai masaalah
Untuk aku bantu

Aku meminta kehormatan
Tuhan memberi aku kesempatan,
Aku tidak menerima apa apa
dari yang aku inginkan
Aku menerima semua yang aku perlukan.

Allah maha tahu dan maha adil bilakah itu buat ku

No comments:

Post a Comment