Sunday, February 22, 2009

Layang Layang Terbang Melayang

Saya sudah pun memjadi setiausaha peribadi kepada seseorang "soulmate"istilah solehah.Kalau dia pergi kemana mana saya pasti akan mengikutnya samada secara rasmi atau tidak rasmi,bukanlah kerana untuk menguruskanya sangat,yg lebih saya suka berjalan jalan.Maka malam tadi saya pergi mengikutnya ke Pasir Gudang,Johor.Bertolak jam 12.45 mlm,mula tu oklah tidak mengantuk,bila sejam berlalu mata pun mula buat hal,mengantuk.Bila pasang radio kelasik,hanya lagu kerongcong sahaja,maka bertambahlah layunya mata.Apa lagi carilah minuman yg meyegarkan iaitu "ali cafe" habis minum tapi mengantuknya bertambah tambah.Maka berhentilah di satu perhentian dan tidur dalam kereta selama 1 jam,tengok jam sudah 3.40 pagi.Kami bangun dan teruskan perjalanan yg menariknya sepanjang perjalanan itu saya tertidur tapi pemandunya tidak tidur mungkinlah orang yg bermotivasi tinggi ini dia ada cara untuk mengawal sesuatu umpamanya seperti mengantuk,marah,suka dan sakit.Kami sampai tepat waktu subuh di Masjid Jamek Pasir Gudang,saf solat subuh yg lelaki ada satu saf setengah ,manakala yg wanita saya seorang sahaja,beginilah masjid sekarang,masjidnya banyak,jemaahnya kurang.
Selepas solat subuh kami terus saja ketapak festival layang layang untuk ke Selamat Pagi Malaysia TV 1,hari ini tajuknya masih lagi dari sambungan minggu lepas iaitu "kenapa mesti ikut budaya barat" setelah habis jam 8.00 pagi,kami tidak dapat tunggu lama di festival layang layang kerana mahu bergegas ke Masjid Jamek Semeyih untuk mengadakan program Halaqah Remaja Masjid pada jam 2.00 petang.Kali ini saya pula memandu iaitu dari Yong Peng hinggalah ke Kajang 4 jam,Walau pun kami mahu cepat balik,tapi saya tidak lupa untuk menbeli 4 keping layang layang sebagai buah tangan untuk anaknda Abot,Jejaka Macho Thoriq,Bujang tang tang Helmi & Nizam,lepas ni boleh main layang layang OK.Tahun depan insyallah saya akan bawa semua anak anak dan juga mempelawa sukarelawan yg setia dan baik hati iaitu Nizam & Helmi untuk sama sama kita main layang layang untuk kali yg ke 15 sambil menari poco poco, makan makan (sangat banyak gerai makan)di Pasir Gudang.

No comments:

Post a Comment