Saturday, January 10, 2009

Jihad

"Jihad" adalah satu istilah yang sangat digeruni oleh orang yang berhati "tikus". Kenapa saya kata begitu? Kerana di akhir zaman ini kalau disebut jihad akan terbayang pada minda mereka satu kerja yang memerlukan kewangan yang banyak, menghabiskan wang, tinggal keluarga, tidak selesa, kurang makan, banyak bersusah payah dan yang paling sukar ialah mahu meninggalkan apa yang menjadi mereka sudah selesa pada hari ini.

Dan jihad pula sangat diimpikan oleh orang yang berhati "singa" seperti Umar al-Khatab. Jihad adalah satu jalan keluar untuk menyelesaikan satu masaalah yang sangat rumit yang melibatkan agama, bangsa dan tanahair. Pada hari ini umat Islam di gerakkan untuk berjihad memerangi berbagai helah yg telah dirancang oleh musuh Allah. Firman Allah dalam surah at-Taubah ayat 20, "Sesungguhynya orang yang berimam dan berhijrah serta berjihad di jalan Allah dengan harta benda dan jiwa adalah lebih besar dan tinggi darjatnya di sisi Allah (daripada orang memberi minum orang Haji dan orang yang memakmurkan masjid) dan mereka itulah orang yang berjaya."

Hari ini umat Islam diminta untuk berjihad dalam berbagai perkara iaitu memerangi kejahatan dan kekejaman yg sedang dijalankan oleh musuh musuh Allah. Dan pada hari ini juga umat Isalm mesti membuka mata dan minda mereka untuk memerhatikan berbagai cara dan helah yang dilakukan oleh musuh Allah dan mereka tidak akan berdiam diri malah mereka sentiasa meyusun atur berbagai agenda untuk melumatkan umat Islam. Dan yg paling kejam ialah peristiwa yg meyayat hati umat Islam di seluruh dunia iaitu tentera zionis sedang memerangi rakyaat palestine bagi merebut bumi Palestine dan mereka berazam untuk menghapuskan rakyaat palestine dari buminya.

Formula untuk menang dalam peperangan ini adalah umat Islam mesti bersatu padu dan sanggup berkorban apa sahaja, niat mesti betul,serta bijak mengatur stertegi dan jangan lalai dengan kemewahan serta kenikmatan dunia yang sentiasa di sogok oleh musuh Allah dengan berbagai cara.

Dan hari ini angka korban 854 orang ya! Allah selamatkan Bumi Palestine
Ini adalah info dari Palestine terkini

Gaza –: Selama 16 hari perang brutal Israel ke Jalur Gaza, wilayah padat penduduk, serangan darat, udara, dan laut belum membuahkan targetnya menghentikan serangan roket perlawanan Palestina yang menghantam Israel siang malam.

Bahkan untuk melampiaskan nafsu membunuhnya, Israel menggunakan senjata yang dilarang oleh kesepakatan internasional terhadap rakyat sipil. Namun serangan roket perlawanan Palestina ke Israel semakin hari semakin menunjukkan kehebatannya. Mereka sudah menggunakan roket baru yang sebelumnya belum digunakan. Jangkauannya pun mampu menembus wilayah strategis yang selama ini belum diperkirakan oleh Israel. Seperti pangkalan militer udara dan darat Israel.

Ini artinya, perluasan serangan roket perlawanan Palestina ini akan menjadikan 1 juta warga Israel hidup dalam “neraka” buatan roket perlawanan Palestina. Wilayah itu adalah Ovekum sebelah selatan, Asdod ke utara, dimana wilayah itu yang melindungi pelabuhan strategi di laut Palestina jajahan Israel tahun 1948. Sementara Asqela dan Sidrut sudah lama menjadi bulan-bulanan roket perlawanan Palestina.

Israel sendiri mengaku korban yang ditimbulkan oleh roket perlawanan Palestina mencapai empat orang dengan serangan 700 roket. Meski demikian Israel sering menutupi informasi soal korban roket perlawanan Palestina. Berdasarkan berita yang dilansir oleh media-media Israel edisi Ahad kemarin (11/1), jumlah roket Grad yang dilepaskan dari Jalur Gaza ke Israel mencapai 683 roket.

Di antara empat korban Israel itu ada satu orang tentera Israel. Disamping itu korban luka-luka akibat serangan ini mencapai 53 orang, enam di antaranya dalam keadaan parah.

Jelajah 50 km.

Sisi lain yang mengejutkan Israel adalah jarak jangkau roket perlawanan Palestina. Batalion Izzuddin Al-Qassam menyatakan kemarin Ahad (11/1) bahwa mereka berhasil menggempur pangkalan militer udara Makhayem Israel yang jauhnya 50 km dari Jalur Gaza dengan roket Grad. Menurut Al-Qassam, pangkalan militer Israel itu adalah gudang rudal Patriot dan Haits Israel. (bn-bsyr)

No comments:

Post a Comment