Monday, January 12, 2009

Syuhada Kebanyakan Anak-Anak dan Wanita Pada Serangan Roket Israel Terakhir.

Hari ini tiada apa yg boleh aku katakan lagi tentang peperangan yg berlarutan di Palestine, sudah hilang segala kekuatanku. Beginikah kekejaman manusia? apakah mataku sebagai insan seagama hanya mampu membaca akhbar, menonton TV dengan berita terkini atau melayari internet atau setakat menulis diatas kertas burok atau menulis blog? apakah aku manusia yg gagal untuk membantu mereka yang dalam kesusahan dan di himpit kesedihan? Dan kehancuran harta benda, agama mereka tergugat, negeri mereka dirampas dan yg paling malang ialah anak anak dan org yang tersayang telah diragut nyawanya oleh peluru yg tak bermata. Dan baca sahaja artikel ini. Selamat Berjuang!

Syuhada Kebanyakan Anak-Anak dan Wanita Pada Serangan Roket Israel Terakhir.

Gaza- :Lima warga Palestina yang kebanyakan anak-anak dan wanita meninggal syahid akibat serangan rudal tank Israel dalam pertempuranya dengan kelompok perlawanan.

Sementara itu, menurut saksi mata menyebutkan, sejumlah pesawat tempur Israel melessakan roket-roketnya ke arah jalan Jam’iyah di Bet Lahia, mengakibatkan salah seorang warga Palestina meninggal syahid, sementara ambulans tak dapat menjangkaunya.

Di tempat lain, dua wanita dan satu anaknya meninggal akibat gempuran roket di timur Syujaeya kotaGaza. Dan satu wanita terluka parah akibat tembakan mortir Israel di sebelah timur Khanyunis Jalur Gaza.

Dengan meninggalnya lima syuhada ini, maka jumlah syuhada yang gugur dalam serangan Israel sejak Sabtu 27 Desember 08 mencapai 910 syuhada, separohnya anak-anak dan wanita.

No comments:

Post a Comment