Wednesday, August 25, 2010

Ramai orang Baik



Foto : Inilah wajah sebenar orang yg mendendami orang lain dan kebengisan di wajahnya terpacar di wajahnya. Sangat huduh, orang begini kalau jadi pemimpin akan menjahanamkan pimpinanya.

Kalau adalah seseorang yg buat serong atau buat khinat pada kita, maka kita akan rasa betapa sakitnya cara dia mengkhinati kita dan memusuhi kita dan seakan akan kita tidak mahu lagi bersua atau bersahabat denganya dan kita mula berfikir bagaimanakah untuk menyelamatkan sebuah persahabatan ini? saya kadang kala itu terasa juga ingin mengetahui bahawa org membenci orang ini atas dasar apa? apa mahunya atau sebab apa dia lakukan begitu.

Kalau di rumah adik beradik berdendam dgn adik beradiknya yang lain seperti cete nabi Yusof oooh itu memang teruklah, tapi peristiwa itu berlaku dan nya memang ada terjadi samada di dalam keluarga kita atau keluarga orang lain.

Tapi bagaimana kalau seorang boss memusuhi pekerjanya atau membenci kakitanganya? kalau ini terjadi maka majikan itu mesti ada seutas urat sarafnya yang telah terputus. Kalau benci pada orang bawahan boss boleh buang atau pecat aje dan saya tengok dlm drama Indonesia banyak berlaku keadaan begini dan bila pekerjanya tidak di pecat boss makan hati dan bila di pecat nanti kakitangan buat dakwa dakwi pulak dan silap haribulan boleh buat syarikat tertonggen.

Tapi kalau suami atau isteri gelisah dengan gelagat pasanganya macamana ye, buat itu tak kena buat ini tak kena bak kat orang serba tak kena jadi untuk menjernihkan perlua ada formula, sebab itu isteri jangan terlalu keras kepala dengan laki, atau suami jangan terlalu ego dgn isteri dan kalau dua dua ada sikap buruk iaitu keras kepala dan ego, alamatnya orang yang paling berkuasa iaitu suami akan menghukum dan peristiwa begini memang banyak berlaku di kalangan artis.

Begitu juga di kalangan para pemimpin ada kocakan air dalam cawan. Saya berkata begini iaitu pada hari ini sering ada rasa ketidak puasaan atau dalam istilah yang lebih manis iaitu "menghalang kejayaan" ini berlaku dan kalau begini berterusan akan melahirkan sifat buruk pada akhlak, peribadi dan di hati mereka kian banyak cambahan
perangai yg keji lagi hina.

No comments:

Post a Comment