Friday, August 20, 2010

NYAMAN



Masjid Wilayah memang indah,bersih dan terjaga

Negaraku Malaysia memanglah aman, damai dan temteram.Malam tadi solat terawih di Masjid Wlilayah yang indah tersergam , lambang Malaysia negara makmur.Masjid yg banyak mencatat sejarah dalam perjalanan tugasan saya sebagai orang yg banyak buat kem untuk pelajar pelajar sekolah.

5 tahun lalu saya pernah menempa sejarah di Masjid Wilayah ini iaitu mengadakan Kem Tahfiz Al Quran selama 30 hari 29 malam seramai 6oo orang dari seluruh Malaysia.Baguslah dapat buat program di tempat yang telah kerajaan sediakan ini. Tapi nak dapatkan masjid ini bolehlah tahan susahnya. Banyak sangat liku likunya yg harus di tempuhi. Ialah orang kata saya buat kem buat duit, jadi orang fikir macam macam.

Adatlah manusia dengan kecemburuanya dan ketamakanya dan dia tak fikir untuk menyelamat anak anaknya dari terjerumus kelembah maksiat.Tak apa tahun ini saya buat lagi Kem Tahfiz tunggu ye.

oooh ye Masjid Wilayah ini baguslah kalau dapat solat di sini, parkingnya ada, masjidnya ada hawa dingin dan lepas solat makan bubur pulut hitam dan apam serta air kopi. Datanglah ke Masjid Wilayah dan lihat betapa indahnya seni buatan masjid ini.
Selamat menyambut ramadan

No comments:

Post a Comment