Monday, August 23, 2010

Berbagai Musibah.



Kalau di Malaysia atau 1 Malaysia ni terkenal dgn kes buang bayinya, manakala di Pakistan pula dengan musibah penyakit yg melanda kanak kanak selepas banjir manakala hari ini pula satu gempa bumi dengan kekuatan 6.5 pada skala Richter berlaku di bahagian selatan Mexico telah mengegarkan bangunan sehingga ke Mexico City dan menyebabkan pendudukan bertempiaran keluar dari kediaman mereka dengan berpakaian tidur.

Manakala di China pula banjir kuat yg tidak pernah surut.

Cerita ini seperti telah lali di cuping telinga. Nak ambil kisah duit tak berapa nak cukup, tak ambil kisah nanti apalah pulak kita ini jenis manusia apa? kini kalau benar benar kita mahu ambil kisah mari kita selesaikan masalah dlm negara kita dulu.

Buang bayi? kenapa di buang anak yg dilahirkan dengan susah payah dan kan itu lambang cinta dua insan yang hayut di buai syaitan.

Bukan anak tu tak berbapa, tapi bapanyaya ibarat bapak ayam yang mengawan banyak ayam betina. Ayam sayangkan anak anaknya, tapi manusia lebih teruk dari perangai ayam, dahlah sakit nak beranak berjam jam lepas tu fikir pulak cara nak buang anak pulak.

Menurut satu kajian anak gadis Malaysia yg telah melakukan hubungan sex sebelum khawin sebanyak 26 peratus iaitu dgn kes dirogol, haruan makan anak dan suka sama suka.

Sekarang ini yg jelasnya naluri sex manusia ini ganas dan susah nak di kawal apatah lagi di hujung jari boleh memetik gambar atau video lucah yg membangkit nafsu iblis tu.

Dalam kedaan begini ibubapa mesti kembali kepada pendidikan beragama dan memberi pendidikan akhlak serta ada sifat malu. Ini sangat penting.

Masa saya usia 13 atau 14 tahun dulu saya sangat malu dgn budak lelaki, jauh sekalilah nak berjalan berganding tangan waktu balik sekolah. Tapi hari ini anak anak gadis bercium dan berpeluk dulu dgn pak wa nya di pintu pagar sekolah, cik gu buat tak nampak aje. Makbapak buat tak tahu sahaja. Inilah akibatnya banyak kelahiran luar nikah dan membuangnya sebagai sampah.

No comments:

Post a Comment