Sunday, November 7, 2010

KEHEBATAN LELAKI PADA STERTEGINYA


Isss aku nak cete pasal lelaki lagi, memanglah malas cete tapi kena cete jugalah, ni ha pasal anakku yang nombor 5 tu yang namanya Salman al Farisi, dah jadi blogger dah, bagus juga idea ideanya... orang mudalah katakan aku teringat bapanyak kata " Salman tu kalau dia nak semunya jadi, airpun pun boleh jadi api" benarlah... agaknya anak anak ni kena bagi nama yang macam tu biar jadi seperti namanya, sejarah Salman al Farisi ni hebat... pakar stertegi, agaknya dia ni pun gitulah jugak.

Saya baru balik dari riky riky laluan Mat Kilau, bila saya berbincang dgn tricker Budin tentang laluan Mat Kilau ni oooo memang cukup hebat pahlawan terbilang ini, memanglah namanya tidak pernah luput dari sejarah, tapi saya sangat sedih perjuangan kian kabur di ingati oleh para remaja dan ada anak muda tak tahu tentang sejarahnya yang mereka tahu Mat Kilau ni pada nama sahaja. Oleh itu saya ingin meneroka kembali pahlawan terbilang ini.

Insyallah segala infonya saya akan paparkan didalam blog saya tadabbur alam.

No comments:

Post a Comment