Thursday, July 29, 2010

BUAT MAJJALAH


Saya pernah di beri suntikan semangat oleh usahawan yang saya kira tawaduk, baik hati dan bersifat pemurah ialah Pengarah Urusan TB Hj Wahab.Katanya

" Buatlah majjalah tu, nanti anda akan tahu bagaimana susah payahnya nak buat sesuatu perkara itu sehingga dia berjaya dan akan lalui liku liku yang anda tidak pernah jumpa selama ini" itu katanya

Pagi tadi semasa saya dengan Hj Muhammad Minum pagi di Restoran as Safa, saya bincang lagi bagaimana nak buat majjalah fardhu ain, apa kata pembuat buku yang berlatih membuat buku semenjak dari usianya 8 tahun ini (baca dlm novel saya "layar" )

Beliau berkata" buat majjalah ni banyak kerjanya, kena hantar surat pada semua orang yang terlibat, kena tahu banyak kerjanya dan kena buat satu persatu, jangan tahu nak siap aje, dan semua orang yang terlibat tu kena beritahu dan kena buat kerja jangan jemu" ini katanya

Saya telah menanam semangat ini dalam hati dan perasaan saya dan saya ukir setiap suntikan semangat ini dengan satu niat iaitu mahu berdakwah melalui media.

Kini saya masih terlalu awal untuk meserasikan diri saya ini dengan hasrat saya dan saya perlu banyak belajar dan bertatih dan jangan terlalu berkira tentang masa.

Saya sekarang rasa tertekan juga bila memasuki alam menjadi pengurus untuk menerbitkan sebuah media Islam,ialah kena kaji bahan bahan nya supaya tidak bercanggah kena teliti mutu bahanya boleh di terima oleh masyarakat atau sebaliknya dan kena buat yang terbaik dan mungkin adalah saya insan yang tamak iaitu mahu yang terbaik antara yang terbaik.

Kadangkala saya kesian juga bila ada anak saya minta saya untuk masak makan malam, tapi saya kata "maaf ye, malam ni mak balik jam 1 pagi" dan dengan selamba bujangan saya yang keempat tu pasrah aje, dia ni sedikit manja dan sangat suka pada masakan saya dan kalau sekali sekala saya memasak dia akan memuji sampai berpinggan dia makan, tapi bila si ibu seperti saya ini tugasanya bukan satu atau dua tapi tak tahu nak cakap berapa .

Saya rasa bila kerja membuat majallah ini dengan menulis ini saya gabung dengan kerja NGO saya serta tugas sebagai isteri dan ibu kepada anak bujangan yang manja dan anak gadis yang minta perhatian saya rasa sama beratnya dan sama saja susahnya dan saya sangat happy berada di tahap sekarang dan semua ini membuatkan saya semakin kuat dan bertenaga ialah semuanya TANGGUNGJAWAB yang minta perhatian.

No comments:

Post a Comment