Friday, July 9, 2010

TERIMA KASIH YA ALLAH


eeeh tak tau nak cakap apa, gembiranya aku bila sebuah buku yang terdampar di dalam komputer kat rumahku selama 3 tahun, kejap kejap suruh orang ni edit, kejap kejap suruh orang tu komen dan kejap aku ubah isinya biar isinya mantop.

Sekarang apa yang aku tunggu dah terdampar di depan mataku, kusemangat,macam tak percaya pula RAMADAN TIBA LAGI. Cantik, padat dan penuh beremformasi ialah secantik tajuknya glemer gitu...." Panduan Hidup Bersyariat Pada Bulan Puasa".

Mana ada buku yang padat macam buku yang di garap oleh Ustaz Wan Noh ini iaitu guru saya yang saya kenal 20 tahun lalu. Buku ini kalau anda baca dari bab ke bab memang penuh bermaklumat, ni ha saya kupas sikit tentang bab 1 iaitu tajuknya Marhaban Ya Ramadan di sini ada tip menyambut ketibaan Ramadan iaitu ada 10 perkara untuk menyambut ramadan.

Bab kedua pula Keistimewaan Bulan Ramadan dalam buku di kupas secara teliti apakah keistimewaan yg ada dlm bulan ramadan ini diantaranya di tulis iaitu syurga itu mempunyai banyak pintu dan salah satu pintu daripada pintu itu di sebut "al Rayyan" dan orang yg layak masuk ke syurga ini adalah orang benar benar berpuasa kerana Allah.

Ada lagi bab yang menarik harus para wanita tahu iaitu dalam bab 28 iaitu "Afdal Qada Puasa sebelum puasa enam syawal",

Dalam bab menu pula iaitu bab 31 iaitu Resepi Ramadan, di sini penulis telah membuat peyelidikan apakah makanan yang paling orang suka pada ramadan dan bagaimana untuk membuatnya.

Buku RAMADAN TIBA LAGI ini dalam bab 32 ada perkara yang harus anda ulang kembali pembetulan bacaanya iaitu "LAFAZ NIAT" jangan buat main kalau tak tau bagaimana nak baca niat puasa.

hhha anda beli buku ini cepat buat persiapan sebelum RAMADAN TIBA LAGI. Manakala dalam bab 33 pula tajuknya "Imarah Terawih Masjid ke Masjid, di sini penulis telah mejelajah ke 4 buah negara iaitu Singapore, Indonesia, Berunai Darulsalam dan Malaysia untuk melihat betapa meriahnya masjid masjid ini di bulan Ramadan.

Dan bab yang akhir sekali iaitu bab 35 iaitu "Bagaimana Melaksanakan Tadarus al Quran" ini penting buat guru guru sekolah, tok imam tok imam untuk mengetahui bagaimana utk melaksana tadarus ini dgn betul dan meriah pada bulan ramadan ini.

Di dalam kupasan ini saya sangat berterima kasih kepada ustaz Wan Noh Wan Hamat yang telah mendedahkan ilmu yang sangat hebat ini sehingga saya dapat menulis semuanya dalam buku RAMADAN TIBA LAGI ini yang sangat lengkap dalam manual Lengkap Seisi Keluarga dan buku ini sangat bagus di jadikan modul di pejabat, di sekolah, di universti dan dimana sahaja.

Saya juga ucap syukran pada model yang bermurahati untuk jadi model pada cover buku ini iaitu Pemuda Salman Al Farisi dan terima kasih banyak banyak saya kepada pihak Masjid Al Mukaramah di Bandar Sri Damnsara yang memberi kerjasasama dalam sesi fotografi dan juga terima kasih saya pada penerbit buku ini YAMANI ANGEL.

Buku ini sangat murah iaitu RM 28 sahaja dan sebahagian dari penjualanya akan saya masukan kedalam tabung amal Persatuan Belia Sri al Ain untuk anda yang ingin mendapat buku yang cantik ini iaitu penuh dgn warna warni ini terus hubungi pihak penerbit di talian 03-42709721 dan ini adalah hadiah dari kami untuk anda semua di bulan Ramadan ini.

Dapatkan segera sebelum kehabisan.

Cetakan terhad.

1 comment:

  1. Salam puan,
    buku tu takda jual kat kedai buku ka? teringin nk beli jugak.. :)

    ReplyDelete