Saturday, July 10, 2010

ADA INSAN YG DI RINDUI


Rindu....panjanglah cete bab rindu ini, tapi saya adalah seorang perindu kepada kedamaian. Tiga hari lepas saya ada orang ofer untuk di beri sebuah rumah pada kami, kami pun pergilah tengok rumah tu, banglo ada 4 bilek harganya kalau tak silap saya RM 298 000.

Kalau ikutkan saya mana ada duit, tapi kadangkala itu rezeki dtg bergolek. Maka kami punlah tengok dan kalau saya setuju aje terus ajelah, tapi saya tak mau... tempatnya bagus jauh dari bandar dan rumahnya tak banyak hanya ada 26 buah saja.

Inlah orang kata "hati ini raja" atau memang saya ni ada pendirian. Saya kira kira ni rumah yang keempat saya di ofer, semuanya bagus bagus.

Sebenarnya saya dah beritahu bahawa saya nak sebuah rumah yang laman rumah saya bersambung dengan laman Rumah Allah (Masjid) tapi belum jumpa lagi, dan ada seorang adik saya bagi tau "jadilah tok siak masjid boleh dapat kuaters di masjid" saya pikir " betul juga ye, kalau saya jadi tok siak boleh dapat kauters dan tinggal kawasan masjid.

Nantilah saya pikirkan tugas baru saya ni nak lamar juga jadi tok siak masjid.
Adik saya tanya "kenapalah nak rumah kat masjid, kalau jauh sikit kan boleh jalan kaki atau naik kereta kalau nak solat berjemaah" saya kata padanya dalam masjid itu ada insan insan yang saya rindui iaitu insan yang memanggilorang untuk solat, insan yang mengimamkan org solat dan org yg sering mengajak orang kearah kebaikan.

Satu lagi kalau rumah saya dekat dgn masjid bila saya tiada di dunia ini maka rumah ini akan saya wakafkan untuk buat kelas pengajian atau rumah untuk orang musafir bermalam dan rumah ini tiada dalam wasiat harta yang di wasiatkan. Maap ye anak semua.

No comments:

Post a Comment