Tuesday, July 27, 2010

MACAM MANA NI

Berkali kali talipon saya berbunyi, nak angkat, nanti apa nak cakap, tak angkat rasa bersalah pulak, akhirnya saya tutup handphone dan relaxkan minda. Saya pun tak tahu bagaimana berita yg mengatakan saya banyak duit boleh bagi pada anak anak miskin, berita ni macam satu laporan pulak dan merebaknya begitu cepat.

Sekarang ni bukan setakat anak kemboja, anak vietnam pun sama dan anak indonesia pun begitu juga serta anak Malaysia pun ada juga yg katanya susauh. Entahlah saya pun tak tahu nak cakap apa, katanya kalau nak pergi belajar kat mesir atau nak beli kitab ke atau tak cukup duit belanja sekolah datang minta dan kalau rumah tak beras pun cari saya juga.

Sekarang ni ada juga yang ayahnya tenat sakit dan nak balik pun cari saya juga.Saya sering berdoa semoga saya ni murahkan rezeki dan saya minta pada Allah jangan ada dalam hati saya ni taksud pada dunia dan kedekut haloba.

Saya sering saja mencari sesuatu kerja yang boleh menjana kewangan dan yang boleh orang menyumbang untuk mereka yang memerlukan ini.

Sebenarnya kat Malaysia ni ramai orang yg banyak duit, tapi di bazirkan dengan rumah yg mewah, kereta tak cukup 3 buah dan pakaian yg hebat, makan yg mahal mahal. Tapi sebenarnya terlalu ramai yg hidup azab sengsara dan miskin daif. Saya pun tidak cukup duit untuk membiaya orang yang menagih gini, kadang kala tu saya nangis memikir kenapalah orang ni hidupnya terlalu sukar dan kenapa tiada hati hati belas dgn kesusahan begini? entahlah......

No comments:

Post a Comment