Wednesday, July 28, 2010

Menyunting Buku.



WADAH CINTA SOLEHAH. Nama buku ini adalah sebuah garapan karya seseorang anak gadis yg saya sendiri mengangkatnya beberapa entrynya untuk di jadikan bahan motivasi didalam penulisan saya untuk kesekian kalinya.

Dalam sebuah catatan motivasi ini saya gabungkan beberapa lagi bahan kajian saya dari rujukan beberapa bahan motivasi untuk remaja dan juga saya bawa lagi bahan tulisan dari blogger idola saya iaitu Hj Muhammad Zakaria iaitu sebanyak 5 entrynya saya muatkan.

WADAH CINTA SOLEHAH ini ibaratnya bulan di pagar bintang. Anda pernah lihat bulan sabit baru terbit? anda akan lihat sebutir bintang yg menemaninya hinggalah bulan tu menjadi penuh. Bagus ye kalau saya dapat menjadi bintang itu yg dapat meneman bulan yg indah itu? tapi sebenarnya seorang penulis itu akan menulis apa sahaja selagi dunia ini ada penghuninya dan jangan ada orang yg sosek sosek mengatakan ialah Solehah tu puterinya.

Memang secara kebetulan aje nama itu ada kaitan dengan pemunya blognya dan saya juga sedang mengarap sebuahlah lagi travelog remaja yang bernama cetusan minda seorang pemuda.

Dalam Wadah Cinta Solehah ini saya menyunting bukan setakat skripnya sahaja malah gambar gambarnya yang yg di muatkan dan ungkapan ungkapan sebagai penyedalnya serta ayatnya semua saya suntingkan supaya bila lahir Wadah Cinta Solehah ini akan saya sunting lagi wadah yg kedua pula yang akan saya tulis dengan penuh beremosi.

Dalam wadah Cinta Solehah ini anda akan berkenalan dengan Mat Jenin yg suka berangan angan kosong, anda juga akan berkenalan dengan Ibnu Batutha pelayar yang hebat, anda juga akan berkenalan dengan pembuat roti canai dan teh tarik yg sedap iaitu dlm entry maplai oooh maplai.

Buku ini saya muatkan kisah perjalanan hidup remaja yang sangat tabah, kuat semangatnya dan sabar serta tahan pada tekanan. Siapa dia, anda boleh bertemu dgnya dalam Wadah Cinta Solehah iaitu dalam bab Wanita Melayu Terakhir.

Kini editan saya untuk mempastikan buku ini akan bommmmmm meletup di pasaran dan menjadi bualan remaja. Kemungkinan Wadah Cinta Solehah yang kedua akan full colour. Sabar.....

Wadah Cinta Solehah akan menemui anda dan saya akan lancar 2 buah buku saya bersama Tok Guru Otai saya Ustaz Wan Noh Wan Hamat dengan Gadis Blogger di atas satu pentas tak lama lagi didalam majlis perlancaran. Tunggu.......

No comments:

Post a Comment