Monday, May 4, 2009

Anak Kaum Peribumi &RAIHAN

Foto : Tugas membersih sebelum persembahan RAIHAN,hanya anak kaum peribumi dan dua org sukarelawan sahaja.

Sejarah penglibatan kumpulan RAIHAN dengan anak anak kaum peribumi di Kg Merbau ini ialah pada Jun 2007, iatu waktu kali pertama persembahan amalnya untuk kaum peribumi.




Foto : Makan lemang & redang, best! masak bersama dgn kaum peribumi

Alhamdulilah kumpulan Raihan dapat meneruskan misi amalnya walaupun sibuk dengan persembahannya yang tidak putus putus samada di dalam atau di luar negara. Kumpulan Nasyid yg mecatit sejarah dalam industri muzik tanahair ini dengan jualan paling tinggi di dalam album puji pujianya dan juga mengadakan persembahan di depan raja dan pemimpin negara di luar negara.





Foto : Kumpulan RAIHAN sedang melayan anak kaum peribumi, TQ Allah

Kumpulan Raihan adalah merupakan satu kumpulan yang mempertaruhkan tawaduknya dan tidak meninggikan dirinya maka dengan sebab itulah kumpulanya masih kekal dan utuh di hati rakyaat Malaysia. Kini Raihan telah mengorak langkah iaitu membentuk sebuah program amalnya dengan mengadakan Taman Bimbingan Kanak Kanak RAIHAN di Kg Merbau, Maran Pahang.Pada 3hb Mei 09 (Ahad) Sekali lagi Raihan mengadakan persembahan amalnya di penempatan orang asli Kg Merbau, Maran. Di harap ada lagi penyanyi atau kumpulan nasyid seperti kumpulan RAIHAN untuk yang murni ini.

No comments:

Post a Comment