Wednesday, January 6, 2010

MENGADAI AMANAH

Foto : Hero dalam hidup ini adalah orang pandai menguasai orang lain. Dan orang tertipu adalah orang termakan dengan cerita "syurga yg dibina oleh pemimpinya".

Tergiang giang di teliga saya tentang sebuah kisah yang mungkin akan berlaku keatas anda dan juga boleh berlaku pada saya atau apakah perkara ini lumrah sebuah kehidupan .

Kisahnya adalah seorang anak yang telah dihantar oleh kedua orang tuanya utk belajar di sebuah Universti, tahun pertama dia belajar cemerlang dan boleh dikata anak yang bijak jugalah kerana dia dapat meyaingan ramai teman temanya yg lebih dewasa darinya, bila masuk tahun kedua anak ini mula terlibat dengan sebuah pertubuhan yang memerlukan TITISAN WANG,AIRMATA & MASA dan yang paling besar pengorbanan yang perlu di lakukan oleh pengikutnya IKUT TELUNJUK KETUANYA.

Ialah anak ini terlalu mentah untuk menilai baik buruknya sebuah pertubuhan itu. Anak ini di gula gulakan dengan syurga yang indah dan pengorbanan yang menanda taat setia pada pimpinan. Anak ini juga dicadangkan supaya mendirikan rumahtangga dengan ahli jemaah dlm pertubuhan itu supaya dapat menghalalkan pergaulan.

ya Allah anak ini anak memburu syurga yang di khabarkan itu dgn nekad dan azam yang jitu. Akhirnya anak ini tersungkur terjelepok di bawah bayangan perjuangan yang di MAYAkan dan anak ini telah membohongi kehidupanya, menfitnah dirinya sendiri dan yang paling tersiksa adalah keluarga anak itu. Harapan seorang bapa dan seorang Ibu berkecai,berderai,dan bersepai ingin melihat anaknya memegang segulung ijazah.

Yang tinggal hanyalah omongan anak anak ini mengula gula kan ayah dan Ibunya agar membenarkan dia meneruskan perjuangan jemaahnya itu. Kini orang yang sangat kecewa dan menderita dan tersiksa adalah ayah dan Ibu anak itu.

No comments:

Post a Comment