Thursday, January 14, 2010

CARI BANTUAN


Foto : Acheh Darul Salam

Pada 22 - 24 hb Januari ini kami akan ke Acheh Darulsalam. Misi Kemanusiaan untuk bantuan anak anak yatim di bawah kelolalan kami. Tahun ini dah masuk lima tahun rumah anak yatim. Kadang kala tu berhempas pulas juga saya untuk mengekalkan Yayasan Darul Tahfiz Anak Yatim Sri al Ain Acheh ini.

Foto : Misi Kemanusiaan tiada kesudahan

Saya bukan seorang jutawan yg mampu meyalurkan kewangan dan saya bukan juga orang kenamaan yang boleh mengarahkan org kaya untuk membantu. Saya hanya insan yg miskin,daif dan sangat serba kekurangan.Diri saya sendiri tidak ada apa apa yang ada hanya hati,perasan dan sifat kemanusiaa

Foto : Anak Yatim Piatu dan Miskin daif seramai 20 orang.

Tahun ini adalah untuk saya mencari dana untuk meyelesaikan sewaan rumah anak yatim di Acheh iaitu sebanyak RM 15000 (Ringgit Malaysia: Lima Belas Ribu sahaja) untuk sewaan tahun 2010- 2011.Setakat sekarang ini saya belum ada duit lagi cuma dalam akaun persatuaan ada RM 125 sahaja. Ini bermakna saya perlu kerja keras dalam masa lapan hari untuk membayar sewaan tersebut. Kalau saya tidak dapat membawa duit sewaan itu kemungkinan besar saya akan membawa anak anak yatim seramai 20 orang itu ketempat lain, maksud saya mungkin kami akan dihalau. Saya harap jika anda di luar sana ingin menghulurkan derma buat membantu anak anak yatim ini hulurkan sumbangan anda untuk merengan beban .
Foto : Modul utama pendidikan agama

No comments:

Post a Comment