Tuesday, January 5, 2010

KEPERLUAAN

Semasa saya masih kecil dulu teringat peristiwa bila saat untuk emak dan ayah saya untuk meyekolah kami seramai tujuh beradik, hanya Allah sajalah yg tahu,kadangkala emak dan ayah saya jual ayam,noreh getah, jual padi dan pernah semasa adik saya dapat sekolah asrama penuh ayah jual tanah. Bila di kenang ini semua saya bandingkan anak anak saya pada hari ini, ye boleh dikata mewah jugalah. Ada kasut 2 psg, baju 2 psg,beg baru, alat tulis baru iyelah boleh dikatakan mewah lah tu.

Zaman dulu kebanyakan orang susah tapi mereka ada rumah atau pondok sendiri dan tanah sendiri, boleh buat jadi harta dan boleh jual kalau susah,sesak atau kalau terdesak ini termasuklah emak ayah saya. Namun begitu saya bersyukur kerana saya juga mampu membahagiakan anak anak.Bagi diri saya pula entahlah.....susah hendak dikatakan. Kadangkala nasib orang ini tidak sama, ada yang beruntung dan ada kurang bernasib baik. Itu semua bergantung pada rezeki yang Allah beri dan setakat sekarang ini saya hanya mampu meyekolah anak dengan sebaiknya sahaja.

No comments:

Post a Comment