Thursday, September 30, 2010

KUASA CINTA


Adoi...lah sakitnya bila cinta yang tak terbalas, aku membaca puisi dlm WADAH CINTA SOLEHAH, rasanya hati ini bagai di lapah sembilu, ngilunya dan pedihnya.Benarkah orang putus cinta begitu ye? jangan begitu wahai pemilik hati yg berluka lara, enggak bagus meneran rasa tak kelepasan.

aku ni belum pernahlah kecewa bangat begitu, habis tidak pun aku rasa geram tu adalah mungkinlah sebabnya saya ni orang "happy go lucky".

Buat apa ingatkan orang yg tak suka pada kita, kalau org tak suka tak apa bak kata org tua tua "bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor" ha ha ha .

Bukanya apa aku ni kalau bak perasaan jiwang tak berapa nak jalan.Kita ingat orang bagai separuh mati, tapi apakah orang ingat kita begitu juga? lebih baik kita ingat Allah dan zikir banyak banyak.Sambil zikir kita boleh berfikir.

Ni haa aku nak bawa anda menjengah seketika di bumi yg dilanda banjir yg sangat hebat tu ha di Pakistan, aku dah buat persiapan utk berlepas pada bulan hariraya korban ni pada sesiapa yang meyimpan hajat utk akikah/korban atau sedekah tolonglah mereka yg di landa musibah.

Insyallahlah lepas Pakistan ni nak pergi Palestin pulak mungkin tahun depan awal tahunlah dan lepas tu nak gi Darfur pula, doa doalah niat saya ni di makbulkan Allah. Kepada yang sedih menahan pilu jomlah kita hiburkan hati dengan kerja kerja yg bermanafaat ni, kalau parah hati sebab cinta, tapi ada orang yg derita tak cukup makan, pakai dan tempat berteduh serta berdepan dengan ancaman peyakit yg boleh membawa maut, kita ni merintih sedih di dalam selimut, dirumah yg enak, dengan makan yg tak habis cuma hati saja yg pilu.Jangan membuat diri kita ni rundung malang, bak kata punjanga " kita ni merintih tiada kasut baru nak beraya, tapi apakah kita sedar bahawa ada orang yg tiada kaki nak berjalan" Fikir fikirkan lah

No comments:

Post a Comment