Tuesday, September 14, 2010

Waduh waduh gawat ye



Pada Syurga Di Wajah Mu “
Artis ” Nash “

Tuhan Sengaja Menduga Kita
Di Mana Kesabaran Manusia
Engkau Isteri Yang ku Sanjungi
Lambang Semangat Cinta Dunia

Pasti Engkau Terkenangkan
Peristiwa Semalam
Saatku Menggadaikan Cinta
Pada Onak dan Duri Asmara

Entah Di Mana Akal fikiran
Hingga Sesat Di Jalan Yang Terang
ini Suratan Yang Diberikan
Menguji Kekuatan Jiwa

Waktu Engkau ku Lupakan
Dalam Kemarau Panjang
Betapa Hatimu Rela
Demi Melihatku Bahagia

Kau Menahan Segala Siksa
Di Hati Hanya Berdoa
Mengharapkan aku Kan Pulang
Agar Terang Cahaya

ku Yang Hanyut Di Arus Dosa
Di Laut Ribut Melanda
dan Berenang Ke Pelabuhan
Kasih Sayang Sebenar

Air Mata Cinta Darimu
ku Menjadi Rindu
Pada Syurga Di Wajahmu
Tiada Tanda Kau Berdosa




Datuk Sosilawati Lawiya , 47, Jutawan kosmetik yang juga mantan isteri penyanyi Nash,dilaporkan hilang bersama tiga individu lain dipercayai peguam dan pemandunya serta seorang pegawai bank.

Pengasas empayar produk kecantikan Novelle Visages itu dikatakan keluar dari banglo mewahnya di Taman Harmonis, Gombak di sini pada 30 Ogos lalu untuk meninjau projek terbarunya di Banting dan sepatutnya pulang tiga hari selepas itu.

Sosilawati dikatakan memberitahu anak-anaknya yang beliau akan ke Banting selama tiga hari untuk perbincangan perniagaan.

Bagaimanapun, selepas tiga hari tidak pulang ke rumah dan usaha menghubungi telefon bimbitnya juga gagal, anak-anaknya membuat dua laporan polis memaklumkan kehilangan ahli perniagaan itu, katanya.

Kehilangan Sosilawati menimbulkan misteri.

Kali terakhir Sosilawati dilihat di khalayak ramai ialah pada 28 Ogos lalu ketika menghadiri majlis berbuka puasa Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS) di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam.

Dua hari sebelum itu, Sooselawati menghadiri perbicaraan kes tuntutan harta bernilai RM1.38 juta terhadap bekas suaminya, Nash atau Nasharuddin Elias.


Sosilawati, 47, dan pemandunya Kamaruddin Shamsudin, 44, serta pegawai bank CIMB Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam peribadi Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dilaporkan hilang semasa berada di Banting untuk urusan pembelian tanah.

Kali terakhir Sosilawati ditemui di kawasan Banting adalah pada 2 September ketika hendak membeli kerepek.

Seorang daripada suspek ditahan merupakan peguam bergelar ‘Datuk’ berusia 40-an, yang polis anggap sebagai suspek paling dikehendaki dalam kes kehilangan Sosilawati bersama tiga yang lain.

‘Datuk’ berkenaan dilaporkan mempunyai ramai kenalan di kalangan orang kenamaan dipercayai berperanan sebagai broker dalam penjualan tanah bernilai RM4 juta di Pulau Pinang.

“Difahamkan, suspek yang membawa polis ke tempat kejadian, Khamis lalu hingga membawa kepada penemuan mayat berkenaan,” katanya.

Ekoran laporan kehilangan keempat-empat mangsa, polis menemui kereta BMW milik Sosilawati di Pangsapuri Angsana USJ 1, Subang Jaya dan kereta BMW milik Ahmad Kamil di kawasan perumahan berhadapan sebuah hotel di Subang Jaya Isnin lalu.

Al Fatihah buat semua roh yang pergi mengadap Illahi semoga Allah tempatkan mereka bersama orang soleh dan beriman

No comments:

Post a Comment