Thursday, September 2, 2010

TABUNG BANTUAN MISI KEMANUSIAAN PAKISTAN












TABUNG BANTUAN MISI KEMANUSIAAN PAKISTAN


Saudara saudaraku yang di kasihi.


Banjir yang melanda Pakistan adalah yang terburuk sejak 80 tahun melibatkan kawasan yang begitu luas iaitu hampir meyamai keluasan Malaysia .

Di antara kawasan yang yang buruk di landa banjir ialah di utara Pakistan dengan lebih daripada 1500 orang terkorban, 30,000 buah rumah telah hanyut dan hampir 4 juta orang telah dipindahkan.

Banyak pihak sedang membantu,tapi bantuan itu amat sukar utk sampai kepada mangsa kerana melalui proses orang atasan. Kini banyak kawasan yang masih belum mendapat bantuan dan kebanyakan mereka masih menetap di khemah khemah yg sangat daif serta serba kekurangan terutama air bersih, makanan dan keperluan harian mereka dan sekarang ini wabak penyakit amat cepat merebak.

Sampai bila mereka begini? belum tentu lagi bila berakhir.

MISI KEMANUSIAAN PERSATUAN BELIA SRI AL AIN akan mengatur misi bantuan ini dengan segera untuk membantu mangsa-mangsa banjir

Kami akan menghantar bantuan ini semasa syawal ini iaitu 14 - 21 syawal dengan membantu mereka yang di dalam kesusahan.

Saya sangat berharap kepada teman taulan serta saudara seislam saya dapat menyumbang untuk membantu saudara saudara kita yang didalam kesusahan.

Insyallah kami akan kesana untuk membantu mereka yang tersepit didalam derita musibah yang sangat teruk itu terutama kanak kanak dan wanita serta warga tua.

Saya bercadang untuk membina sebuah madarasah untuk kanak kanak yang terdampar tiada pembelaan dengan kos RM 80 000

Menyumbang barang keperluan dan makanan untuk mereka yang dalam kebuluran RM 50 000

Membeli sebuah ambulan RM 100 000

Ubat ubatan RM 10 000

Semua kos ini saya harap ada orang mahu menyumbangnya semoga bantuan ini dapatlah merengan bebanan mereka.

Hari ini mereka di timpa musibah, tapi apakah kita tidak terkena musibah seperti ini? Hari ini kita ketawa untuk sambut syawal dengan dendangan lagu lagu raya, pakaian baru, kuih muih yang tidak habis di makan.

Tapi bagaimanakah saudara kita di Pakistan. Bagi mereka puasa di bulan Ramadan dan berlapar di bulan lain adalah sama sahaja. Sumbanglah walau sedikit dan saya akan bawa sumbangan anda ke sana.

Segala sumbangan adalah di atas nama:

Nama Akaun : Rusnah Abu Samah

No. Akaun : 164025021721 Maybank

Atau

Nama Akaun : Persatuan Belia Sri al-Ain (BERSAMA)

No. Akaun : 2-00-5561-00001319-0

Agro Bank

“Siapakah orang yang mahu memberikan pinjaman kepada Allah sebagai pinjaman yang baik (ikhlas) supaya Allah melipatgandakan balasan-Nya dengan berganda-ganda banyaknya, dan ingatlah Allah jualah yang menyempit dan meluaskan pemberian rezeki dan kepada-Nya kamu dikembalikan.” (Al-Baqarah:145)

No comments:

Post a Comment