Wednesday, June 29, 2011

Bila Tangan Mengapai Awan

Dulu masa susah, masa terkais kais nak cari keje, masa tak ade duit, masa makan pun tak menentu maka terkeluarlah kata kata " kalau aku dah ada duit nanti aku tak lupa budi kou, aku ajak kou jalan jalan, aku akan kongsi kesenangan ni bersama kou dan aku mau kou nikmati apa yg aku nikmati "itu zaman masa susah...semua yg di cakap manis dan indah belaka.

Sekarang bila dah senang, dah beroleh apa yg nak dan sudah ada nama, ada duit dan berjawatan dan ada segala galanya maka ungkapan ungkapan peyendal susah dulu dah tiada lagi...oooi pandang muka pun dah tak mau lagi, usahkan nak bertegur sapa kalau di hulurkan tangan hanya salam hujung jari aje dan diwaktu ini keluarlah sisa sisa marah dan dendam dan timbul pulak perkara baru.

Kadang kala aku rasa manusia ini ibarat seekor anjing, masa dia tersepit punyalah dia meyalak minta tolong untuk di lepaskan satu kampung dengar.

Bila dah terlepas itu jam org yg melepaskanya di salak dan di kejarnya serta mau digigitnya.Inilah ragam manusia...walau apa pun aku tak rugi apa apa didalam hal ini.Awan yg di gapai itu hanyalah awan bukanya bulan atau bintang yg boleh dirasai...semoga ini merupakan satu pengajaran.

No comments:

Post a Comment