Saturday, April 23, 2011

DIA DATANG DLM MIMPIKU


Aku pun tidak tahulah kenapalah sejak akhir akhir ni aku selalu ingat budak budak kat Acheh tu...mungkinlah aku rasa dah lama tak jengah mereka, aku call juga Mutia pembantu aku kat Acheh tu, tp dia pun memberi jawapan yang sama"OK ibu" apa yang OKnya, Kadang kala aku termimpikan budaj budak tu, dulu aku ke Acheh ni macam balik ke Maran atau ke Lubok China, sebulan sekali pergi. Tapi le ni susah sikit...aku kira dah beberapa bulan aku tak tengok diorang, aku hanya harapkan Ustaz Abdullah, Mutia dan Nyak aje...mintalah Allah bantu aku dalam urusan ini...oh sesungguhnya hambaMu ini hamba yang sangat lemah dan tak berdaya.

Sekarang ni anak anak yatim yg mendiami Yayasan Anak yatim Darul tahfiz Sri al Ain Acheh tu dah bertambah, bermakna bertambahlah kos biayanya.Manakala bulan Jun ini adalah tahun baru untuk kemasukan pelajar naik kelas...iyelah macam juga si bungsu aku yg nak masuk ke tingkatan 4, kalau tak ade satu ribu tak boleh masuk sekolah sekarang ni, bajunya macam macam jenis baju, bukunya macam macam jenis buku...kalau zaman aku dulu buku tulis dan buku teks tak adepun buku kerja, buku latihan, entah apa pa buku, pas tu alat alatan lagi dan lagi berat macam macam jenis yuran.

Patutlah zaman ni orang beranak seorang atau 2 orang aje...kalau macam aku ni beranak 7 tujuh eh tak taulah macamana, entah kesekolah entak ketidak.. tapi ni pasal anak Acheh aku nak naik kelas ni seseorang kena ade RM 250 seorang termasuk buku, baju, kasut dan yuran.

Tp alhamdulillahlah rezeki anak Acheh ni murah sebabnya pengurus yg menguruskan budak budak tu cergas, cerdas dan kuat kerja..kerjanya cari sponsor dan biaya.Kalau harap kan aku tak taulah.. tak sekolahlah budak budak tu.

Aku ni mampu bukak Yayasan tu 6 thn dulu aje ketika duit ade buat kem tahfiz ...nak biaya bulanan tu aku tak dapatlah sebab aku ni surirumahtangga sepenuh masa, tak ade keje...keje tu bermusim aje.

Bak kata orang rezeki anak yatim, rezeki org susah dan rezeki org teraniaya ni murah...jadi janganlah risau ada je doronganya dari org yg bermurah hati.

Tak pe insyallah adelah rezeki budak budak tu.

No comments:

Post a Comment