Tuesday, March 29, 2011

SELERA LELAKI YANG LUAR BIASA

Wajah : Seorang Jaguh di Serawak.Ada org katalah "pemimpin seleranya luarbiasa"

Cete ini aku rasa dah suam suam kuku, iye harga sebuah CINTA tergadai keringat rakyaat serawak yg miskin dan susah serta menderita.

Orang tua yg dah menunggu saat dan ketika untuk pergi mengadap penciptanya itu berselera kuat /besar bila melihat atau terliur dengan pujukan gadis Lubnan yg berusia 28 tahun itu.

Didalam satu majlis yang di hadiri oleh anaknya di buat secara tertutup yang diadakan di kediaman mewahnya

dihadiri orang kenamaan dan ahli keluarga terdekat bermula dengan majlis tahlil dan doa selamat yang turut dihadiri kira-kira 200 tetamu khas.

Antara orang kenamaan ialah Menteri Perumahan dan Pembangunan Bandar, Datuk Amar Abang Johari Openg; Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber, Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan; Penasihat Khas Ketua Menteri, Tan Sri Adenan Satem; Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri, Mohd Naroden Majais dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Damai, Dr Abdul Rahman Junaidi.

Wanita Lubnan dan taib mahmud yang dinikahkan oleh Mufti Sarawak, Kipli Yassin, kira-kira jam 9.30 malam dengan satu majlis persandingan sederhana turut diadakan .

Antara saksinya, anak kedua Taib, Datuk Seri Mahmud Abu Bekir.

Majlis tepung tawar mempelai dan persembahan hadrah dan berzanji turut diadakan ketika Taib dan isteri bersanding dengan kenalan dan keluarga terdekat diberi peluang menepung tawar pasangan.

Dimana perasaan malu org setua Taib Mahmud, kalau tengok wajahnya di kaca TV bibirnya dan pipinya dah cenkung, agaknya kurang rehat dan hirup minyak buaya bujang senang untuk mengekalkan staminaya menghadapi gadis lubnan yang terkenal dengan kuat makan makanan panas dan tarian separuh bogel kalau di negaranya.

Kalau iye pun nak ganti isteri dah meninggal tu carilah yg hampir sebaya dan di kalangan org negeri sendiri, ramai anak dara tua dan janda yang lawa lawa...bukan nak cete pasal ajal maut dan jodoh ni, tp nak cete pasal nafsu taib mahmud yang mengalahkan anak lelakinya yang menjadi saksi dalam majlis pernikahanya.

Lepas ni siaplah lelaki di serawak akan mencontohi "tauladan" yg di lihatnya, siapa tak terliur tengok gadis lubnan yg tak bertudung tu dengan hiasan permata gemerlapan dan pakaian yang mahal serta senyumnya yang manis, inilah yang dikata "biang biang keladi, rakyaak yg jadi abdi"

No comments:

Post a Comment