Saturday, March 26, 2011

INGAT SEBELUM BERLAKU

Gempabumi dan tsunami di Jepun, perang di Libya, Gempabumi di Maymmar...oooh ini satu peringatan yang datang secara tiba tiba, aku rasa macam tak sempat saja nak bungkus pakaian nak bawa lari kegunung atau nak bawa barang barang penting jika bencana alam berlaku di bumi Malaysia yang bertuah ini.

Sebenarnya Malaysia dah lama berlaku tsunami iye tsunami hiburan,murtad,anak derhaka kat mak ayah,budak budak sekolah buag anak.

Ni aku nak cete sikit pasal buang anak, baru baru ni kucing aku bunting...hari hari belai dia, beri dia makanminum dan cakap cakap dgnya.Satu umah happylah sebab tak lama lagi dptlah baby kucing semuanya mengimpikan baby kucing cantik macam ibunya.

Baru 3 hari ni aku tengok kucing aku dah slim tubuhnya, kami orangpun carilah manalah diletaknya anaknya, dia macam tak melahirkan...kalau kucing beranak ni dia selalu jaga anaknya..tp kucing aku tak asyik dok depan pintu umah aje

dan sekarang barulah aku tahu sikap buang anak ni ropanya macam perangai binatang, tahu buat anak, lepas beranak dan letak anak merata rata dan anaknya tu dah tentulah di ratah oleh bapaknya sendiri atau anjing.

Ni nak beri peringatan buat budak sekolah yang perempuan jangan suka gesel buah dada kat budak lelaki dan inilah budaya baru budak sekolah sekarang, kalau hisap rokok tu macam hisap puting masa kecik dulu.

Makbapak dah tak mampu sekarang ni...biar aje apa nak jadi pada anaknya.Jika makbapak terapkan agama perkara ni tak berlaku,tapi mak bapak le ni sibuk dgn urusan peribadi, urusan kehidupan.Ingat jangan jadi macam binatang beranak merata rata, dan tinggalkan anak merata rata.

No comments:

Post a Comment