Sunday, March 20, 2011

Aku di berhentikan atau aku berhenti

Ini kisah yg betul betul menguji kemantangan diriku, "puan jangan buat perkara yang puan tak tau atau kerja yg puan tau risikonya" waaaah ini satu teguran ke atau satu saranan atau satu paksaan untuk memberhatikan aku dari aku menjalan kerje aku" kenapa saya dilarang dari membuat kerje yg dah lama saya pikirkan nak buat, lg pun teguran tuan tu dah terlambat" kata ku "

Tak boleh....puan tak boleh buat" kata orang tu "

"ok mana bukti yg menunjukan saya tak boleh buat" tanya aku balik

" iyelah ni pengalaman saya yg membuat kerje tu, banyak perkara yg perlu ada, seperti tenaga kerja yg cukup, fasarana yg lengkap dan komitmen" kata sahabat saya

" oooo itu dah pasti, di zaman sekarang kalau tak ada kemudahan itu menanglah kerje tak boleh buat , tp kalau ada benda tu ,kalau tak usaha nak buat tak jadi jugak" kata aku.

Sebenarnya manusia ini ada mempunyai sifat yang sagat buruk dan terkeji iaitu " cemburu"iaitu sifat yang telah menjadikan umat manusia di dunia ni kacau bilau seperti cerita anak nabi Adam, cerita Nabi Yusof dan banyaklah cerita yang memaparkan sikap buruk tu....kadangkala orang cemburu ni dia rasa tergugat dgn kedudukanya seperti mantan timbalan perdana iaitu Anwar Ibrahim dia di fitnah sepanjang sisa usia perjuanganya, dahsyat punya fitnah seperti dia tuduh zina, main duborlah, ada anak luar nikah, rasuahlah...oooooo macam macam ngilu rasanya bila baca cete yg karut marut tu.

Aku rasa kalaulah aku buat jugak perkara yang orang tu kata jangan buat maka adalah sesuatu perkara yang akan jadi "taruhanya" dan mungkin ada seseorang yg akan "di kambing hitamkan" apakah aku tegar mempertaruhkan nasib orang demi kepuasan ku? tengah pikir pikirkan.......tungguuuuuu

No comments:

Post a Comment