Monday, July 14, 2014

RISEPI SEPANJANG ZAMAN

RISEPI SEPANJANG ZAMAN

Alhamdulillah keinginan untuk menulis sebuah buku risepi hampir tercapai.Kalau nak dikirakan dugaan memang besarlah dugaanya dan buku risepi bukanlah semudah tulis novel atau tulis karangan.Melahirkan sebuah buku risepi adalah dari hobi menjadi kemahiran dan terus dijadikan kerjaya yang mungkin akan membuah rezeki.Saya menulis risepi ini bukanlah saya ni kaki makan atau saya nak jadi glemaer sebagai chef, tapi saya menbuat buku risepi ini adalah untuk memahirkan bidang masakan ini.

Memang berpeluhkan nak menyiapkan 150 buah risepi. Dari mula saya mengumpul risepi hinggalah saya memasak hampir 90% masakan yang terkandung dalam buku Risepi sepanjang zaman ini.Tapi oleh kerana minat yg begitu mendalam sesusah manapun insyallah dapat ditebusi.

Saya tahu bidang membuat buku ini  bukan bidang saya, tapi bila ada idea untuk membuat buku risepi ini maka antara orang yang utama patut saya tonjolkan adalah DHMZ, dia begitu bersusah payah hinggakan dari dia tidak tahu memasak masakan yang susah dan bila dia banyak membantu saya buat buku risepi ini dia boleh memasak, boleh kenal rempah ratus dan boleh pula memberi arahan untuk menyediakan masakan yang baik dan bermutu.Insyallah doakan buku ini akan membuka minat anak anak remaja untuk belajar memasak dan menjadikan bidang masakan ini sebagai kerjaya mereka.

No comments:

Post a Comment