Sunday, November 23, 2008

QURAN,LAMPU TIDUR,KEK &SEBUAH UCAPAN

Usia adalah satu perjalanan jasad bersama roh. Detik, minit, jam, hari, minggu, bulan dan tahun. iya semuanya di hitung dan ada perkiraanya. Betapa nikmatnya jika usia yang berlalu bersama pahala dan betapa malangnya kalau usia yang berlalu bersama dosa.

Dalam detik detik ini usia ku sudahpun banyak dan mungkin sudah penat untukku membilangnya,tapi aku amat bersyukur kerana aku telah berkhawin pada usia yang agak muda iaitu 21 tahun dan dalam jangka masa setahun aku telah pun mendapat seorang puteri yang sangat manis dan sangat menawan hatiku di beri nama sebaik orangnya UMMU SOLEHAH dan setahun kemudian aku di kurniakan seorang lagi cahayamata yang bernama MUHAMMAD THORIQ dan setahun kemudian lahir seorang mujahidah (sudah daftar sebagai junddullah) UMMU SAKINAH.

Dua tahun kemudian aku mendapat seorang anak lelaki yang aku kira sangat banyak memberi cabaran kepadaku iaitu MUHAMMAD NUKMAN MUQARRIM (berbadan gempal, berwajah manis dan sangat baik hati dan pemurah -Bakal jadi peminpim) dan setahun kemudian lahir pula orang yang sehebat namanya MUHAMMAD SALMAN AL FARISI (Berwajah pan asia, berhati waja, bersikap keras sikit, berpendirian tegas dan mindanya banyak stertegi, sekarang sedang belajar menghafal al Quran dan ini bukan sebarangan orang)

Empat tahun kemudian lahir seorang kanak kanak lelaki yang aku kira paling romantik, paling manja dan paling mengada gada (wajahnya tidak berapa manco, tapi manja kusemangat dan kebanyakan kerja org pompuan semua dia boleh buat seperti cari uban, masak masak dan kemas dapor) namanya MUHAMMAD AMMAR YASSAR dan setahun kemudian lahirlah sebongsu yang sangat pintar dan pantas serta berjiwa kuat (kalau dimarah dia tak akan ambil hati) dan bercita cita tinggi, agaknya setinggi langit UMMU JANNAH dan inilahlah anugerah dari ALLAH buat diriku iaitu sang hamba yang berkelana di buminya dan pada usiaku yang sudah lewat ini bila ada insan insan yg seperti nama yg di catat tadi memberi peringatan buatku, maka aku terasa bahawa diriku ini masih ada yg sayang dan masih ada yg rindu.

Quran & Terjemaahan daripada Ummu Solehah.
Sungguh besar ertinya buatku iaitu mengingatkan aku akan landasan hidup ini perlu kepada petunjuk pada setiap saat dan ketika serta jangan jauh meyimpang dari panduaan yang telah Allah tetapkan. Terima kasih buat Ummu Solehah

Lampu Tidur.
Hadiah ini dari 3 orang insan iaitu Muhammad Thoriq, Ummu Jannah dan Ammar Yassar ianya merupakan satu simbolik pahala akan di kirimkan kepadaku apabila aku sudah berada dialam lain nanti iaitu seperti cahaya yg menerangi didalam kegelapan dan Terima Kasih cayang.

Kek.
Entah ya! dari insan yg mana? sebenarnya aku ini pengemar kepada makanan yg mengemukan iaitu coklat dan aiskrim serta kek, maka makanan ini merupakan makanan yang paling aku suka dan rasanya sedap,terima kasih kepada peyumbang...

Sebuah Ucapan
SELAMAT ULANGTAHUN.........
Terima kasih Ummu Sakinah, Mak sayang you.

2 comments:

  1. we always love u mum... always and ever... "Robbi zidni waliwalidayya war hamhuma kama robbayani soghiro..."

    ReplyDelete