Tuesday, July 5, 2011

COKLAT DARI LANGKAWI

Aku ni peminat kepada makanan yg tak begitu baik untuk tubuh kalau di makan melebihi had...iaitu coklat.Aku tahu benda tu tak baik kalau di makan dgn banyak...tp aku boleh habis kalau org hidangkan coklat yg banyak berbanding dgn makanan lain, satu lagi makanan yg aku suka aiskrim...wajib setiap hari..tak dpt yg mahal yg 50 sen pun tak ape...inilah keburukan pael manusia.
Barubaru ini si bungsu bawak segendung coklat dari langkawi...macam macam rasa, terima kasih bungsu

Itu cete makanan kegemaran, ni aku nak cete pasal ketidak telusan didlm pimpinan yg berlaku sekarang ini...ialah walau seburuk manapun pimpinan sekarang rakyaat tetap berlapang dada tak kira keadaanya.

Aku sedih dgn satu lagi projek mega kerajaan iaitu ingin memberi rakyaat rumah yg di istilahkan "rumah rakyaak" tp harganya untuk beri makan ahli koprat atau mengayakan kroni...ada ke patut rumah rakyaat harganya RM 160 000 hingga RM 300 000 ini org yg bergaji 4 angka bolehlah beli, tp kalau dah mak cik atau pak cik di kampung yg tiada bergaji macamana? jangan anda terkejut ye...ada org yg tak mampu nak sekolahkan anak kerana tak ade duit...ini bukan rekaan dan aku akan bukak sebuah sekolah untuk anak anak yg mak dan bapanya tak mampu

Sekolah yg aku bukak inilah tidak setaraf dengan sekolah permata negara, cukuplah sekadar membantu mereka yg kurang kemampuan oleh sebab ibubapanya tidak ada wang kerana tekanan ekonomi melampau pd masa ini.

1 comment:

  1. Mulianya hati ibu. Semoga Allah memberkahi ibu dan keluarga. Sentiasa berterusan seperti sungai yang mengalir tidak putus segala amalan baik yang ibu telah lakukan. Amin ya Allah...

    ReplyDelete